ایران در آستانه پیوستن به کنوانسیون 155 سازمان بین المللی کار است


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844441

وزیر کار گفت: آخرین مراحل مراحل قانونی تصویب الحاق ایران به کنوانسیون 155 و اصلاحیه اساسنامه سازمان جهانی کار از سال 86 در حال انجام است و طی ماه های آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الله عبدالملکی در سخنرانی آنلاین مجمع عمومی در صد و دهمین کنفرانس بین‌المللی کار، گفت: امروز می‌دانیم که توسعه فناوری نسبت به دو سال پیش نامطمئن‌تر، نابرابرتر و ناعادلانه‌تر است. بازار کار به نفع همه کشورها نیست و شکاف دیجیتالی هم در داخل و هم بین کشورها در حال افزایش است. امروزه می دانیم که یک جانبه بودن یک ادعا نیست، بلکه تهدیدی بسیار جدی تر از آن چیزی است که فکر می کردیم، و حتی وقتی صحبت از حفظ سلامت و جان مردم با واکسن می شود، غیرقابل توقف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستاوردهای جهانی ما در زمینه عدالت و برابری اجتماعی شکننده و ناپایدار است، گفت: امروز می دانیم که ساختن آینده ای بهتر از گذشته نه تنها دشوار است، بلکه آینده ای بهتر نیز دشوار است. احیای گذشته در خطر است.»

رئیس شورای عالی کار گفت: اولویت اول بازسازی دستور کار تاریخی سازمان عدالت اجتماعی با انتشار گزارش سالانه و جهانی نابرابری های جهان کار به عنوان مبنایی برای تلاش های مشترک نهادهای بین المللی است.

وی نکته دوم را لزوم بازطراحی نظام نمایندگی دولت در تصمیم گیری های سازمان در قالب گروه های منطقه ای و جغرافیایی دانست و گفت: این یک ریسک است.

عبدالملکی حضور واقعی نیروی کار در کشورها و مناطق مختلف جهان را ضامن سه جانبه گرایی واقعی و اثربخشی اقدامات آن برای مقابله با چالش های پیش روی دنیای کار در آینده دانست و گفت: بیماری عروق کرونر قلب جمهوری اسلامی ایران او در تجارت و بازار کار خود نیز مورد شدیدترین سیستم یکجانبه و سرکوبگرانه تحریم های آمریکا قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آخرین مراحل مراحل قانونی تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون 155 و اصلاحات اساسنامه سازمان بین‌المللی کار از سال 86 در حال انجام است و انجام خواهد شد. در ماه های آینده اعلام شد.

وی افزود: بر اساس گزارش مدیرکل، وضعیت کارگران و کارفرمایان در سرزمین های اشغالی نگران کننده است و نیازمند توجه جدی است.

عبدالملکی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در ریاست جدید این سازمان به رهبری آقای گیلبرت هونگبو شاهد یک سازمان بین المللی چابک تر، دموکراتیک تر و موثرتر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید