ایران در تمامی عرصه های بین المللی حضور مقتدرانه ای دارد

وی افزود: در طول چند سال صدها هزار نفر از نخبگان، متخصصان و افراد صاحب نفوذ از جمله شهید رجایی، بابایی و شهدای هسته ای که می توانستند در عرصه های مختلف تاثیرگذار باشند با رفتارهای تروریستی و کشتارهای ناعادلانه حذف فیزیکی شدند.


ایران اقتدار خود را با وجود حملات دشمنان حفظ کرد

علایی با بیان اینکه بیش از 40 سال است که کشورمان در معرض ناپخته ترین تحریم ها قرار گرفته است، گفت: اولین چیزی که از گردشگران و مسافران خارجی از ایران بدون اطلاع قبلی می شنویم ذهنیت مثبت آنهاست که چیزی متفاوت از تبلیغات رسانه ای است. مخالفت با ایران

وی ادامه داد: ایران با وجود هجمه های مختلف دشمن در عرصه میدانی اقتدار خود را حفظ کرده و در عرصه اقتصادی نیز با وجود مشکلات موجود در وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها قرار دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: مقاومت و پیشرفت و دفع دشمنان مختصات ابرقدرت بودن در جهان است، با توجه به شرایط حاکم بر جهان و وعده های الهی، ایستادگان در مسیر عدل و داد، پیروز تاریخ خواهند بود. .

حسن غفوری فرد در ادامه این مراسم گفت: دانش آموزان در این جشنواره با فرهنگ غنی چند هزار ساله کشور، فرهنگ قزوین و خرده فرهنگ های کشور آشنا می شوند.


جهل و عدم شناخت مهم ترین عامل جنگ ملت های جهان است

وی افزود: امروز روز عرفه است یعنی باید علم، آگاهی و بصیرت داشته باشیم و اقدام کنیم زیرا جهان بشریت با مشکلات زیادی مواجه است و فاصله طبقاتی زیادی بین کشورهای غنی و فقیر وجود دارد و نتیجه آن جنگ است.

استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: عامل همه جنگ های دنیا جهل است. اگر مردم فرهنگ، امکانات و ظرفیت را کسب می کردند و از آن برای بهبود وضعیت خود استفاده می کردند، جنگی رخ نمی داد.

غفوری فرد ادامه داد: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل با هدف آشنایی با فرهنگ های مختلف دنیا و خرده فرهنگ ها برگزار می شود تا با این فعالیت فرهنگی بخشی قابل توجهی از مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد: سرود سلام فرمانده قطعه ای فرهنگی با رنگ و بوی هنری زیبا بود که بدون اجبار و دردسر به سرعت گسترش یافت و این سرود نشان داد که انجام فعالیت های فرهنگی بدون نیاز به درگیری و با زور و سلاح می تواند در سایر عرصه ها اثرگذار باشد.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل مقدمه فعالیت فرهنگی جهانی برای شناخت فرهنگ و استفاده از فرهنگ هنری است و می توان پیام انقلاب را با فرهنگ و هنر به جهانیان رساند.

غفوری فرد در پایان گفت: قزوین مهد علم و دانش بود و بزرگان برخاسته از آن از فرهنگ همراه با چاشنی هنر برای حل مشکلات اقتصادی استفاده می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید