ایران قلب مقاومت اسلامی در منطقه/ بی آبی مشکل اصلی کل استان سمنان


ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889400

امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه گفت:

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: رسانه های داخلی باید بیش از هر زمان دیگری نقاط قوت، توانمندی ها، افتخارات و اقتدار ایران را ارائه دهند و از حاشیه سازی بپرهیزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن ارزیابی دست اندرکاران و شرکت کنندگان در مراسم عزاداری. سیدالشهدا (ع) ابراز داشت: باید قدردان باشیم که می‌توانیم در سایه امنیت نظام جمهوری اسلامی، در عزاداری امام حسین (ع) مراسم برپا کنیم و در عزاداری شرکت کنیم. در افغانستان، پاکستان و یا در بنگلادش و کشمیر مردم برای شرکت در چنین برنامه هایی از امنیت کامل برخوردار نیستند و حتی در نیجریه نیز اجازه برگزاری مراسم ختم حسینی وجود ندارد.

امام جمعه سمنان ضمن اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام در روز سه شنبه 27 مرداد تاکید کرد: این ماهواره تماما ساخت ایران است که با توجه به پیشرفت روسیه در صنعت فضایی، برای پرتاب آن تنها از پایگاه فضایی روسیه در قزاقستان استفاده کردیم. ماهواره و علیرغم ادعای رسانه های غربی مبنی بر اینکه ماهواره خیام فعالیت نظامی ندارد و تنها برای عملیات صلح آمیز مانند پایش منابع آبی کشور، مدیریت مخاطرات و بلایای طبیعی، نظارت بر تغییرات کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز، مبارزه با جنگل زدایی و پایش محیط زیست استفاده می شود. و مین ها و همچنین نیروهای مرزبانی با همکاری روسیه به فضا اعزام شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه کنترل و رصد پیام های دریافتی ماهواره خیام در داخل کشور و توسط دانشمندان ایرانی انجام می شود، تصریح کرد: ماهواره خیام تنها پاسخگوی نیاز سال ها پیش کشورمان است. و در آینده ماهواره‌های با دقت بالاتر، ماهواره‌های پیشرفته‌تری را به فضا پرتاب خواهیم کرد. اراده جمهوری اسلامی تامین نیازهای کشور و ایفای نقش در حل بحران های اقلیمی و زیست محیطی جهانی است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها توصیه کرد: رسانه های داخلی باید نقاط قوت، توانمندی ها، افتخارات و اقتدارهای موجود ایران را بیشتر به تصویر بکشند و از حاشیه سازی بپرهیزند.

متیو با اشاره به فرارسیدن روز ملی مقاومت اسلامی گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی پس از دستگیری یکی از رهبران جهاد اسلامی توسط رژیم صهیونیستی و خواستار آزادی وی، برای جبران ناکامی های داخلی خود دست به کشتار وحشیانه زنان و کودکان زد. و شکست ها و غیرنظامیان کرد.

خطیب جمعه این هفته در سمنان ادامه داد: البته این حمله با پاسخ جهاد اسلامی و نیروهای مقاومت اسلامی مواجه شد و در نهایت اسرائیلی ها دست به دامن کشورهایی مانند مصر شدند و درخواست آتش بس کردند و در نتیجه این مقاومت چهار نفر. خواسته های اصلی جهاد اسلامی پذیرفته شد و به اعتراف رسانه های صهیونیستی این حمله شکستی شرم آور برای تلاویو بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به بیانات تحلیلی و روشنگرانه سید حسن نصرالله درباره مقاومت اسلامی، تاکید کرد: مرکز و قلب مقاومت اسلامی در منطقه، ایران اسلامی است.

وی در ادامه به ادعاهای سوء رسانه های غربی اشاره و تصریح کرد: غربی ها از یک سو باید هر چه سریعتر با ایران برای تامین انرژی کشورهای خود به توافق برسند و از سوی دیگر تلاش می کنند تا تسلط خود را اعمال می کنند و دلیل آن این است که رسانه های غربی و برخی رسانه های داخلی ادعا می کنند که توافق نهایی توسط طرف غربی حاصل شده است، اما ایران نمی خواهد به توافق برسد. در حالی که مقامات تیم مذاکره کننده ایران می گویند موضوعات مطرح شده صرفاً ارائه پیشنهادهایی از سوی معاونت همکاری کشورهای اروپایی برای بررسی در پایتخت طرف های مذاکره کننده بوده است.

متیو افزود: روز گذشته برنامه تجلیل از خبرنگاران مرکز مطبوعات استان برگزار شد و در این مراسم در فضایی صمیمانه مطالبات خبرنگاران بیان شد. از مسئولان استانی می خواهم مطالبات خبرنگاران از جمله موضوع بیمه خبرنگاران را پیگیری کنند.

امام جمعه سمنان ضمن تبریک به رئیس جدید شورای شهر گفت: رسیدگی به مسائلی مانند فاضلاب سمنان، گره گشایی از مسائل مردم و عمران شهری در رابطه با فعالیت های شورای شهر در در یک سال گذشته، آسیب شناسی ها و ضعف ها باید برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: موضوع کم آبی یکی از معضلات اساسی استان سمنان است و لازم است مسئولان ذیربط علاوه بر رسیدگی طولانی مدت، برای تامین موثر آب در کوتاه مدت اقدامات لازم را انجام دهند. برنامه های مدتی مانند لایروبی و غیره

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید