ایران نیاز به توسعه الگوی پیشرفت مبتنی بر تاریخ و هویت محلی دارد


ساعت: 18:37
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810576

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: توسعه و پیشرفت غرب در حدود سه تا چهار قرن اتفاق افتاده است، اما پیشرفت در شرق تنها در چند دهه گذشته اتفاق افتاده است، بنابراین ایران باید از شرق الگو بگیرد. دستیابی به اهداف خود – کوتاه مدت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ظهر امروز در همایش تخصصی تامین مالی طرح های پتروشیمی از طریق نظام بانکی که در جزیره کیش در حال برگزاری است، اظهار داشت: آنها در حال توسعه هستند و کشور را به سمت پیشرفت سوق می دهند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با این سابقه تمدنی به دنبال دستیابی به جایگاه شایسته در استفاده از مواهب خدادادی و توانمندی های انسانی و سرزمینی خود است، گفت: حکمرانی مترقی موضوعی است که در تمام این سال های نیم قرن اخیر و نیم پاسخ و بنابراین پاسخ به این سوال و رویکرد سایر جوامع بشری در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتوانیم آن را با معیارها و آرمان های خود مانند استقلال، عزت، آزادی و امنیت تطبیق دهیم و پیشرفت را درک کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما این است که همه عقب ماندگی ها در این زمینه را جبران کنیم و بر همه تبعات حصر، تحریم و جنگ اقتصادی غلبه کنیم تا بتوانیم برای حداکثر برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. پیشرفت…”

رضایی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، باید با الگوبرداری از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته و با توجه به اینکه غرب با صرف حدود 3 تا 4 قرن توانسته است به این مهم دست پیدا کند، به سرعت برای خود الگوی حرکتی مناسب در نظر بگیریم. «پیشرفت حاصل شده است، اما توسعه و پیشرفت در شرق تنها در چند دهه گذشته اتفاق افتاده است، بنابراین ایران باید از شرق الگو بگیرد تا هر چه زودتر به اهداف خود برسد.

تحریم های داخلی اقتصاد ما را تعطیل کرده است

وی ابزارهایی مانند شجاعت و شجاعت را در کنار منطق از جمله لزوم حرکت در این مسیر برشمرد و گفت: تحریم های داخلی خیلی بیشتر از تحریم های خارجی اقتصاد ما را بسته است چرا که ما مثل شرقی ها صحبت، برنامه ریزی و طراحی می کنیم. عمل کنید، اما حرکت ما یک لاک پشت و آزمون و خطا بود و این ما را از پیشرفت همه جانبه دور کرده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تشکیل زنجیره منسجم متشکل از فرآیندهای مالی، بهره وری، تولید، رونق صنایع را در حد متوسط ​​و پایین برای پیشرفت و توسعه ضروری خواند و گفت: مزیت ما در صنایع نفت و معدنی مزیتی که خداوند داده است: «که شامل اشکال مختلف فرآوری محصولات مختلف است و لازم است طی 4 تا 5 سال آینده به رشد 100 درصدی تولید ناخالص داخلی رسید و تکیه بر مزیت ها در این زمینه پیش نیاز رشد سریع است.

به گزارش فارس، سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور همزمان با همایش شب گذشته با حضور 350 شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در صنعت پالایش و پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید