نگاه وزارت فرهنگ به حجاب و عفاف مبتنی بر هویت ایرانی – اسلامی است


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882002

وزیر فرهنگ با بیان اینکه نگاه این وزارتخانه در حوزه حجاب و عفاف مبتنی بر هویت ایرانی – اسلامی است، گفت: اجازه دو قطبی شدن در حوزه حجاب و عفاف را به بدخواهان ملت ایران نخواهیم داد، زیرا زنان ایرانی عفیف، پاکدامن، هنرمندند و فرهنگ ایرانی و اسلامی را با عرق و علاقه می شناسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز شنبه 27 تیرماه در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که در برج میلاد تهران برگزار شد، با تاکید بر این موضوع افزود: نگاه ما به مقوله حجاب، عفاف و پوشش نگاه تاریخی مبتنی بر هویت ملی ایرانی اسلامی است.
وزیر فرهنگ، فعالیت های دولت در حوزه مد و لباس را بر اساس مسیر تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی دانست و ادامه داد: هنرمندان بسیاری از نقاط مختلف کشور با تولیدات فاخر و بومی در این جشنواره شرکت کرده اند. به خوبی نشان می دهد که این مرز متراکم و تاریخ پرافتخار آن همواره زمینی حاصلخیز برای هنرمندان متعهد بوده است.
وی تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی سیر تکاملی مردم ایران در همه عرصه ها به ویژه در عرصه غنی فرهنگ و هنر این سرزمین است و در صورت توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری و شوراهای عالی فرهنگی حفاظت از میراث فرهنگی و هنری به دلیل موقعیت والای تاریخی و تمدنی کشوری است.
رئیس حوزه هنری تسهیل در حوزه مد و لباس را رویکرد دولت مردمی دانست و گفت: در این زمینه وظیفه و رویکرد اصلی دولت انقلاب را تسهیل گری می دانیم به همین دلیل به توده مردم تسهیل خواهیم کرد. تولید محصولات لوکس هنرمندان و فراهم آوردن بستری که این آثار از طریق آن منتشر خواهند شد. برای گسترش عرضه این محصولات باید نمایشگاه های مختلفی در معرض دید عموم قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارش ایجاد این رویداد در جلسه شورای دولت اشاره کرد و افزود: گزارشی از آماده سازی این رویداد به رئیس جمهور محترم ارائه شد و ایشان نیز و تمامی اعضای شورای دولت از رویکرد مثبت وزارت فرهنگ در موضوع پوشش ایرانی اسلامی تقدیر کردند.
وی تاکید کرد: نگاه فرهنگی دولت به حوزه پوشاک مردمی است و همه سلایق فرهنگی را زیر چتر حمایتی خود قرار می دهد چرا که تمام تلاش خود را برای خدمت به هنرمندان حوزه پوشاک به کار خواهیم بست تا با همت جمعی و همفکری عمومی بتوانیم. که امروز در کشور وجود دارد، در راستای جایگاه والای فرهنگ اصیل و باشکوه ایران اسلامی حرکت کنیم.
وزیر فرهنگ دستور کار کارگروه مد و لباس را ایجاد بستر برای فروش لباس های فاخر تعیین کرد و اطمینان داد: در تمامی نمایشگاه ها و جشنواره های مد و لباس موضوع فروش آثار فاخر در دستور کار قرار دارد. . ; اتفاقی که در نمایشگاه بین المللی قرآن رخ داد با استقبال بسیار خوب مخاطبان برای خرید پوشاک ایرانی و اسلامی مواجه شد، همچنین این روند با حمایت وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی در اقصی نقاط کشور انجام خواهد شد. زیرا باید ظرفیت های غنی کشور را در حوزه پوشاک ارائه کند.
اسماعیلی عفاف و حجاب را حوزه مشترک همه مردم ایران دانست و گفت: زنان، مردان، دختران و پسران ایرانی با هر گرایش فکری، سلیقه، لهجه و قومیتی به عفاف و حجاب به عنوان یک حوزه مشترک تاریخی افتخار می کنند زیرا این موضوع وجود دارد. این است که هویت فرهنگی ایران ارزشمند است و اساس مراسم عفاف و حجاب برجسته ساختن ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری کشور است.
وی به خاستگاه دیرینه صنعت نساجی و خیاطی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حجاب و عفاف مقوله ای کاملا هنری است، افزود: این جشنواره و نمایشگاه نشان می دهد که هنر عفاف و حجاب در ایران هنری دیرینه و در بسیاری از موارد بناهای تاریخی و میراث فرهنگی، به جا مانده از گذشته، ثابت شده است که به صورت هنرمندانه به کالای لباس پرداخته شده است.
یادآور می شود، مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و رونمایی از سامانه شیما ظهر امروز شنبه با حضور وزیر فرهنگ در برج میلاد تهران، نمایندگان مردم در مجلس، نمایندگان مجلس برگزار شد. از اقشار فرهنگی، اجتماعی و صنعتی و اصحاب هنر و صنایع دستی دعوت بعمل می آید از لباس و اهالی سبک و مد لباس کشور و عموم مردم برای حضور در جشنواره و بازدید از آخرین دستاوردها، آثار و پیشرفت های هنری تولید پوشاک و سبک پوشش ایرانی اسلامی.
همچنین با توجه به اینکه در سال های اخیر برج میلاد به عنوان یکی از مراکز برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مطرح بوده است، توزیع حضور و غیاب این جشنواره به این صورت است که طبقه دوم شامل سعدی، بستان و… محل برگزاری تخصصی می باشد. سمینارها، نشست های آموزشی، غرفه تشریفاتی، ستاد خبری و اجرایی و همچنین محل برگزاری سه بخش جشنواره در طبقه دوم برج میلاد (معروف به تالار همتا) پذیرای بازدیدکنندگان از بخش های رقابتی و غیر رقابتی است. و گالری جشنواره

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید