ایران و عربستان در بسیاری از مسائل به توافق رسیده اند


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899875

وزیر امور خارجه عراق گفت: تهران و ریاض بر سر بسیاری از موضوعات به توافق رسیده اند و در حال حاضر موضوع مذاکرات بیشتر در سطح وزرای خارجه همچنان مطرح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در گفت و گو با اسپوتنیک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ایران و عربستان می توانند به مذاکرات خود در بغداد برای عادی سازی روابط دوجانبه و حل اختلافات خود ادامه دهند.

وی افزود: روند مذاکرات ادامه خواهد داشت و دور جدید ممکن است در سطح پیشاهنگی باشد و امیدواریم بعد از دور جدید شرایط تغییر کند.

فواد حسین گفت: تهران و ریاض بر سر بسیاری از موضوعات به توافق رسیده اند و در حال حاضر موضوع مذاکرات بیشتر در سطح وزرای خارجه همچنان روی میز است.

پیشتر وزیر امور خارجه عراق در گفت و گو با روداو گفته بود که ایران و عربستان تاکنون پنج دور گفتگوهای اطلاعاتی و امنیتی انجام داده اند.

وی گفت: با طرف ایرانی و عربستانی جلسه داشتم و تلاش می کنیم مذاکرات را به سطح وزرای خارجه برسانیم، تلاش های ما ادامه دارد و باید ببینیم چه می شود.

فواد حسین با اشاره به اینکه محتوای پنج دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان به طور رسمی اعلام نشده است، تاکید کرد که عراق اکنون با هر دو کشور در تماس است.

وزیر امور خارجه عراق درباره تاثیر مذاکرات توافق هسته ای بر ایران و عربستان گفت: نمی خواهم وارد آن بحث شوم، اما همه مسائل به هم مرتبط است. روابط ایران و عربستان سعودی و ایران و آمریکا بر یکدیگر تأثیر می گذارند، اما این تأثیر مستقیم نیست.

وی گفت: هم ایران و هم عربستان بر اساس منافع خود سیاست های خاص خود را دارند و ما نیز مانند سایر کشورها مذاکرات وین را دنبال می کنیم.

فواد حسین گفت: بله انجام دادیم و هنوز هم داریم انجام می دهیم و اخیرا با دو طرف جلساتی داشتم.

وزیر امور خارجه عراق گفت: این دیدارها مربوط به توافق هسته ای بوده و دو طرف واقعاً به نتایجی رسیده اند، اما اکنون موضوع دیگری را به این توافق ربط داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید