ایستادگی جانبازان و آزادگان باید الگوی همه باشد


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890686

آیت الله محمدبکر محمدی لائینی گفت: وضعیت اسفبار جانبازان و آزادگان و تقویت ایمان آنان در زندان ها باید برای همه ما الگو و سرمشق باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی عصر امروز در مراسم سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در حسینیه، مرکز فرهنگی و موزه وداع برگزار شد. حراست مقدس مازندران ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن. : رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون مقاومت و ایثارگری شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: آزادگان دلیرمردان جامعه ما هستند که شکنجه های طاقت فرسا رژیم بعث را با استقامت تحمل کردند و نظام انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آزادگان پس از تحمل همه سختی ها به وطن بازگشتند و اکنون وظیفه اصلی ما حفظ کرامت این عزیزان است.

محمدی لائینی ادامه داد: بر اساس حدیث، نجات جان یک انسان ارزش زیادی دارد و آزادگان جان خود را در کف دست گذاشته و به عنوان شهید برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی با خدا معامله کردند.

وی ادامه داد: جایگاه جانبازان و آزادگان و تقویت ایمان آنان در زندان ها باید الگوی همه ما باشد.

محمدی لائینی افزود: بیش از 960 اسیر عراقی در ایران حافظ کل قرآن و حدود 6 هزار نفر حافظ جزء قرآن هستند. علاوه بر این، بیش از 7000 اسیر عراقی در ایران ثبت نام کرده و به عراق بازنگشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهای کار آزادگان معامله ای است که با خدا داشتند و آن وعده بهشتی است، اما در جامعه اسلامی نیز موظفیم برای حفظ ناموس آنان گام برداریم.

استاندار مازندران همچنین از حضرت زینب(س) به عنوان بانوی بزرگ آزاده جهان اسلام یاد کرد و گفت: 5 مرداد به عنوان روز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نامگذاری شده و این روز مایه مباهات است. برای ملت ایران اسلامی

سیدمحمود حسینی پور با بیان اینکه هیچ کس سالگرد ورود آزادگان را فراموش نمی کند چرا که آن روز جشن اصلی بازماندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بود، افزود: آزادگان پرچمدار جهاد تبیینی در دوران دفاع مقدس بودند. قلب اردوگاه های رژیم بعث عراق (اطلاعات).

c90afc9f 9165 4cee 8bc6 645a53b7fdfc خبر خاکستری

وی با بیان اینکه تاریخ 1400 ساله نوین جبهه مقاومت اسلامی شاهد جانفشانی ها و رشادت های آزادگان ایران اسلامی و تقارن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با روزهای اسارت اسرا بوده است. کربلا یادآور رشادت های آزادگان و مقاومت آزادگان در این جنگ بسیار سخت است.وی ادامه داد: حقیقت ایران اسلامی با صبر و استقامت آزادگان ایران اسلامی به گوش جهانیان رسیده است. .

حسینی پور با بیان اینکه دستگاه های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موظف به پیگیری انتشار اسناد و مدارک صلیب سرخ جهانی در خصوص اسرای ایرانی در عراق هستند، گفت: مردم از ایثار آزادگان ایران اسلامی قدردانی کردند. در دوران اسارت اما در سیستم اداری و اجرایی حق این قشر به درستی ادا نشده است.

وی با بیان اینکه فرزندان تبرئه شدگان باید در اولویت جذب ادارات قرار گیرند، ادامه داد: خوب نیست افراد معاف شده در استخدام فرزندان خود دچار مشکل شوند.



1eb85009 7582 47cc ab4d 32ad9d49bd6b خبر خاکستری

حسینی پور با اشاره به شباهت های اسارت خلق الله در واقعه عاشورا با اسارت رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آزادگان ایران اسلامی دوران آزادی را همراه با قیام عاشورا پشت سر گذاشتند. و به برکت حضرت زینب (س) و ماهیت ذاتی ایثار باید آزادگی قدس برای مردم تبیین شود.

در این مراسم از 90 آزاده استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید