ایمان، اتحاد و رهبری سه عامل اصلی سرنگونی رژیم پهلوی بودند


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805102

حجت الاسلام انصاری راد، ایمان، وحدت و رهبری را سه عامل اصلی سرنگونی رژیم پهلوی برشمرد و گفت: با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی متوجه می شویم که این انقلاب پشتوانه زیادی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در مراسم سالگرد ورود امام راحل به میهن اسلامی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در حرم پنجعلی گفت: با مطالعه تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد. انقلاب اسلامی، متوجه شدیم که پیروزی ملت ایران دلایل متعددی دارد.

وی افزود: همچنین با مرور تاریخ انقلاب اسلامی و بررسی ریشه های تعداد زیادی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اما در این بین سه عامل اصلی که می توان ریشه در عوامل دیگر داشت. انقلاب اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی مؤثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اولین اصل در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ایمان مردم ایران به قدرت لایزال و قرآن کریم پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. بر او) و ائمه. آیا می توان بدون ایمان و بدون جهان بینی توحیدی و قرآنی حرکت کرد و با هجوم زمان مواجه شد؟ مردم ایران به رهبری امام راحل شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی» سر دادند و پیروز شدند.


a575e8ff 55e8 487f b7aa 714090cdc07e خبر خاکستری

انصاری راد ادامه داد: دومین عامل موثر در پیروزی مردم مقابل تاگوت، اتحاد و همبستگی مردمی ملت ایران بود که طعم پیروزی را نچشیدند. بنابراین اتحاد در کنار اعتقاد به پیروزی مردم ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی با قدمتی بیش از 2500 سال کمک زیادی کرده است.

وی رهبری و اصل ولایت فقیه را که امروز بیشترین جهت گیری و مظلومیت را نسبت به این اصل مترقی دارد، سومین عامل عمده در پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با رهبری دلسوز خود، در سرنگونی شاه ملعون و سرنگونی رژیم ستم شاهی و پی بردن به پیروزی انقلاب اسلامی، اساس آن انقلاب را پی ریزی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید