این استان ها باید در دو روز آینده شاهد بارش باران باشند

این استان ها باید در دو روز آینده شاهد بارش باران باشند

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی افزایش فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی را از امروز (سه شنبه) تا فردا (چهارشنبه) در بخش هایی از غرب، شمال غرب و شمال استان های جنوبی در سطح هشدار نارنجی اعلام کرد.

خطرات این سامانه که به صورت باران و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاطی همراه با گرد و خاک و در برخی مناطق تگرگ است، امروز (سه شنبه) در زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات و گردنه‌های آن استان‌های قزوین و البرز را با شدت بیشتری تحت تاثیر قرار می‌دهد که برای آن‌ها اخطار نارنجی صادر شده است.

بارش ها امروز با شدت کمتری در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، لرستان، قم، مرکزی، همدان، کوگیلویه و بویار احمد، نیمه غربی اصفهان، کوه های شمال غربی ادامه دارد. مازندران، سمنان.

فردا (چهارشنبه) بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، شرق خوزستان، غرب اصفهان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، جنوب کردستان، دامنه ها و ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان شدیدتر می شود. .

همزمان در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، نیمه شرقی خوزستان و غرب سمنان، شمال یزد، همدان، مرکزی، ایلام شرقی ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال غرب کرمان بارش با شدت کمتری ادامه دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به لغزندگی معابر، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، رعد و برق، تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در مناطق کوهستانی مستعد هشدار داد. عملکرد این سیستم

ممنوعیت استخراج معادن در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، افزایش احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اماکن مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی قنوات و مجاری با توجه به احتمال وقوع توصیه می شود اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب در بخش انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید