این 12 استان باید منتظر بارش برف و باران باشند

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز دوشنبه (24 بهمن ماه) در استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، یزد، شمال کرمان، در خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمالی بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید، در مناطق گرمسیری بارش باران و رعد و برق و در مناطق مرتفع و کوهستانی کولاک پیش بینی می شود.

این 12 استان باید منتظر بارش برف و باران باشند

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 بهمن) بارش در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، استان های ساحلی دریای خزر، بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز، مناطق غربی، مرکزی، شمال شرق و شرق ادامه دارد. کشور

حداکثر بارندگی طی 3 روز آینده در استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و شمال غرب فارس خواهد بود.

در روز پنجشنبه (7 بهمن) در نواحی مرکزی، شمال شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، کوه های شرقی البرز و همچنین در نواحی استان های فارس و بوشهر بارش باران پیش بینی می شود.

روز جمعه (28 بهمن) با خروج سامانه از شرق کشور بارش پراکنده در مناطق شرق و شمال شرق پیش بینی می شود.

طی 5 روز آینده به ویژه روز چهارشنبه در نواحی مرکزی، جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور و مناطق دارای گرد و خاک و کاهش دید وزش باد شدید خواهد بود.

روز چهارشنبه وزش باد در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، یزد و کرمان افزایش می یابد و وقوع رگبار گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

از امروز تا پایان هفته نابسامانی در خلیج فارس و در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ناآرامی در دریای خزر پیش بینی می شود.

وضعیت آب و هوای تهران در 2 روز آینده

آسمان تهران فردا (25 بهمن) نیمه ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر با کمینه دمای صفر و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (26 بهمن ماه) در برخی ساعات ابری با دمای هوا پیش بینی می شود. بارش باران و برف و در ساعات اولیه شب در نقاط و نقاط مه آلود کاهش ابر با کمینه دمای 2 و حداکثر 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید