این استان ها باید منتظر بارش برف و باران باشند

این استان ها باید منتظر بارش برف و باران باشند

سازمان هواشناسی برای فردا شنبه اعلام کرد: وسعت بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در روز گذشته، مناطقی از نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در بر می گیرد. همچنین فردا در برخی از دامنه های جنوبی البرز و همچنین در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. فردا نیز در جنوب غربی آذربایجان، غرب کردستان، شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، کوگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهار محال بختیاری بارش شدید خواهد بود.

کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور در روز یکشنبه هفته آینده اعلام کرد: روز یکشنبه در نوار غربی کشور و ارتفاعات غربی و مرکزی البرز بارش باران و وزش باد بروز می کند. سرعت وزش باد در دامنه های جنوبی البرز افزایش می یابد.

پیش بینی هوای کشور برای دوشنبه هفته آینده به شرح زیر است: در روز دوشنبه تضعیف سامانه بارشی و در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب رشته کوه البرز در شرق استان بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. سواحل دریای خزر و همچنین در برخی مناطق شمال شرق کشور. در دامنه های جنوبی البرز وزش باد در روز دوشنبه قابل توجه است. روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور، در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان وزش باد شدید و در نقاطی وزش باد بسیار شدید خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، غرب خلیج فارس و دریای خزر روز شنبه مواج خواهد بود.

همچنین پیش بینی هواشناسی هوای پایتخت امروز نیمه ابری همراه با مه های محلی، بعد از ظهر افزایش ابر و در نقاطی وزش باد پیش بینی می کند. بیشینه دمای امروز پایتخت 13 درجه و کمینه آن 4 درجه خواهد بود.