این زمان مناسبی برای سفر نیست


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809892

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک از بارش برف و باران در جاده های 21 استان کشور خبر داد و این روزها را برای سفر مناسب اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک در خصوص وضعیت جاده های کشور گفت: میدان معدن حوالی شهرکود از ترافیک سنگین در نقاط نیمه سنگین خبر می دهد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش های دریافتی حاکی از کاهش حدود 9 درصدی در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه روز قبل است. اما با توجه به شرایط جوی و بارندگی لازم است رانندگان و مسافران توجه داشته باشند که این روزها زمان مناسبی برای سفر نیست و اگر قصد سفری غیر ضروری را دارند آن را به زمان دیگری موکول کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور درباره وضعیت جوی جاده های کشور نیز گفت: هم اکنون در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، برف و باران، قزوین، مازندران، سمنان، تهران، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس. در برخی نقاط استان های گیلان، قم، ایلام و خوزستان نیز بارش باران گزارش شده است.

شیرانی با اشاره به شرایط رانندگی در برف و باران گفت: رعایت فاصله طولی مناسب و رانندگی با سرعت مطمئنه از الزامات شرایط بارش است. همچنین در شرایط برفی رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. علاوه بر این، پلیس همیشه توصیه می کند که ایمنی وسیله نقلیه و همچنین سلامت تجهیزات گرمایشی خودرو قبل از شروع سفر مورد ارزیابی قرار گیرد. سوال دیگری که باید قبل از شروع سفر به آن توجه کنید این است که از سالم بودن ماشین برف روب اطمینان حاصل کنید.

وی با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر و اطلاع از آخرین وضعیت جوی و جاده ای با این شماره تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید