زمان مناسبی برای تغییر اسکوچیچ نیست/ خزانه فدراسیون خالی است و پولی برای بازی تدارکاتی نداریم!


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823049

ما را با دستان بسته در استخر می اندازند و می گویند ما قهرمانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برخی قوانین و مقررات دست و پای ما را بسته و از نظر مالی در مضیقه هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید میرشاد ماجدی سرپرست و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: وضعیت فدراسیون بعد از حضور دو ماهه من تقریباً با ثبات است. در این مدت دو بازی باقی مانده از جام جهانی را پشت سر گذاشتیم و بعد با مشکلات مالی فدراسیون فوتبال مواجه شدیم که به دلیل تحریم های سخت به ما پول ندادند. در بحث کفالت یکسری قوانین و مقررات دست و پای ما را بسته است و اجازه نمی دهد کارمان را به راحتی انجام دهیم و از نظر مالی در مضیقه هستیم.

وی ادامه داد: خیلی ها از گروه تیم ملی در جام جهانی صحبت می کنند اما نباید سطح توقعات از تیم ملی را بالا ببریم. انگلیس تیمی است که به جرات می توان گفت پایه گذار فوتبال جهان است و بازی با دیگر تیم های گروه ما شگفت انگیز است. عملکرد بازیکنان ما در لیگ های اروپایی به گونه ای است که در آسیا حرف اول را می زنند. تیم ما خیلی خوب است اما این بدان معنا نیست که به راحتی از گروه خود خارج شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات بیرونی فدراسیون گفت: باید کمی ثبات داشته باشیم. از زمانی که آمده ام 24 ساعته در فدراسیون فوتبال کار می کنم. اختلافات باید درون سازمانی حل شود و فکر می کنم به وضعیت باثباتی برسیم و در نهایت کار ما تیم ملی است و باید به فکر این تیم باشیم. از فردا که کار را شروع می کنیم باید همدلی و دوستی را شروع کنیم. این را با گفت و گو با کادرفنی تیم ملی آغاز کردیم تا با یک بحث مفصل کارها را پیش ببریم.

مجیدی درباره نحوه آماده سازی تیم ملی قبل از جام جهانی گفت: بسیاری از تیم های اروپایی قرارداد بسته اند یا در جام جهانی پیش رو بازی می کنند. چند تیم هستند که اگر پیشنهاد ما را بپذیرند باید با آنها بازی کنیم. چند روز پیش از من در مورد بازی با برزیل پرسیدند که من نمی دانم. من به عنوان رئیس فدراسیون زمانی می توانم جواب بدهم که کار 100 درصد انجام شود. ما گروه های مختلفی داریم که تلاش می کنند با بهترین تیم ها قراردادهای خوبی امضا کنند. بازی با برزیل هزینه های زیادی دارد و قبل از اینکه به من برسد باید این کارها انجام شود و در آخرین لحظات سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد که بازی می کنیم یا نه. از امروز قرار شد یک نفر صحبت کند و اگر مسابقات صددرصد بود جواب بدهم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 1400 فدراسیون با کمتر از 200 میلیون جلد در 30 بهمن تحویل گرفتم و به یاری خدا توانستیم مسابقات را برگزار کنیم و تیم های خود را اعزام کنیم. در این بین حقوق کارمندان خود را پرداخت کردیم. فدراسیون دو سه سال است که اسپانسر ندارد. الان تیم ملی برای کشور و مردم است و از همه ارگان ها، دولت و مجلس می خواهم نگاه ویژه ای به تیم ملی داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تحریم ها نبود فدراسیون فوتبال پول خوبی داشت. متأسفانه پول ما بلوکه شده و فکر می کنم 10، 12 میلیون یورو شود. در صحبتی که با رئیس فیفا داشتم، او هم علاقه دارد به ما کمک کند اما راه بسته است. با صحبت های انجام شده مشکل حساب فدراسیون حل شد. مشکل اسکوچیچ هم حل شده و ممکن است به کرواسی بازگردد. هنگام انجام یک بازی باید قرارداد امضا شود. این صحبت ها قبل از قرعه کشی جام جهانی انجام شد. لطفا توقعات را بالا نبرید.

مجیدی درباره دیدار مقابل نیوزلند گفت: در حال مکاتبه هستیم و این در مرحله نهایی است. اسکوچیچ هنوز درباره این موضوع اظهار نظری نکرده است. با تیم هایی که بتوانیم با آنها بازی کنیم هماهنگ می کنیم تا وقت تلف نشود و پس از صحبت با اسکوچیچ کار را نهایی کنیم. تیم هایی که می خواهیم با آنها بازی کنیم را متوقف می کنیم تا با هماهنگی اسکوچیچ نهایی شویم. برای بازی با تیم های خوب مشورت می کنیم. همچنین با تعدادی از تیم هایی که خود را هوادار فوتبال می دانند صحبت کردیم و در زمان اعلام فینال اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر پیشنهاد تعدادی از تیم ها برای حضور در تیم ملی خاطرنشان کرد: یکی دو پیشنهاد داشتیم. پرو و ​​کاستاریکا به ما پیشنهاد دادند و ما صحبت می کنیم. اگر بخواهیم با بیش از این تیم ها بازی کنیم نیاز به پول داریم و اگر پول نداشته باشیم نمی توانیم با تیم های بزرگ بازی کنیم. تعدادی از مسابقات با تیم های خوب هماهنگ شده و زمان نهایی شدن را اعلام خواهیم کرد. مکاتباتی با ایرلند شمالی و جنوبی انجام شد. با توجه به شرایطی که این دو کشور داشتند نتوانستیم با آنها برای انجام بازی هماهنگ کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر بتوانیم پول بلوکه شده را بگیریم خیلی راحت تر کار می کنیم. ما دو خرمای فیفادی داریم که یکی 15 روزه و دیگری هفت روزه است. با توجه به زمان برگزاری جام جهانی شرایط خاصی وجود دارد و مانند جام جهانی های قبلی تیم ها نمی توانند یک ماه اردو بزنند. لژیونرهای ما در آخرین لحظات به تیم ملی اضافه می شوند، بنابراین در روزهای فیفا حداقل چهار پنج بازی فرصت داریم.

مجیدی درباره حضور اسکاچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی گفت: اسکاچ تا پایان جام جهانی 2023 قرارداد دارد و نمی توانیم به مربی ای که قرارداد دارد دست بزنیم. او قطعا تا پایان قراردادش سرمربی تیم ملی خواهد بود. اگر بخواهم مربی دیگری بیاورم شانس کمی داریم و عقل سلیم به ما می گوید با مربی ای که تیم ملی را به جام جهانی رسانده ادامه دهیم و کادرفنی او را تقویت کنیم و اجازه دهیم با خیالی آسوده به جام جهانی برود. با توجه به نتایج اگر نگاه کنیم تیم ملی در هر دو گروه آسیا اول شد. این مربی اگر یا شکست خورده باشد یا قراردادش تمام شده باشد اخراج شده است اما اسکوچیچ هر دو گزینه را دارد. منطق می گوید زمان خوبی برای تغییر مربی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال با اذعان به قرارداد دستیاران اسکوچیچ خاطرنشان کرد: تمام دستیاران سرمربی تیم ملی در 20 فروردین 1401 به پایان رسید و باید با اسکوچیچ درباره شرایط آنها صحبت کنیم. اسکوچیچ برنامه ای به ما داد تا ببینیم برای دستیارانش چه تصمیمی خواهد گرفت. پس از بازگشت اسکوچیچ از کرواسی به ایران در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

مجیدی ادامه داد: اگر تحریم ها نبود پول داشتیم. صعود ما به جام جهانی مفید است اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم این پول را بگیریم. اگر این پول به دست ما برسد، هر کاری می توانیم بکنیم. حالا دستمان بسته است و ما را در استخر انداختند و نمی گویند شنا کنیم، می گویند قهرمان! اگر پول داشته باشیم قطعا سعی می کنیم با بهترین تیم ها بازی کنیم.

وی با اشاره به شرایط تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: اردوی تیم زیر 23 سال در دو نوبت برگزار شد و قرار است خردادماه در رقابت های نهایی تیم زیر 23 سال آسیا شرکت کند. امیدها اردوی دیگری خواهند داشت و با صحبت هایی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم فکر می کنم اردوهای خوبی خواهیم داشت. ما هم سعی می کنیم بازی های دوستانه خوبی را برای آنها تدارک ببینیم.

مجیدی در خصوص زمان تشکیل جلسه فدراسیون فوتبال گفت: صد در صد مجمع فدراسیون 9 خرداد برگزار می شود چرا که این موضوع در هیات رئیسه تصویب شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: جا دارد از همه کادرفنی که به ما کمک کردند تشکر کنم. از رئیس جمهور نیز تشکر می کنم که تاکنون از ما حمایت کرده است. مطمئنم بازی با انگلیس، آمریکا و … روحیه خوبی را در جامعه به ارمغان می آورد و با شرایطی که داریم این روحیه می تواند برنده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید