این نماینده مجلس از محدودیت های اینترنت انتقاد می کند

این نماینده مجلس از محدودیت های اینترنت انتقاد می کند

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت و دولت بالاخره به این نتیجه رسیده اند که با محدودیت اینترنت کاری نمی توان کرد.

محمد باقری بناب در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان برای کاهش بیشتر سرعت اینترنت در کشور تلاش می کنند؟ وی گفت: محدودیت سرعت اینترنت در کشور حاشیه ای است که برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس در حال افزایش آن هستند. باید بگویم که متاسفانه سرعت اینترنت در کشور آنطور که باید نیست و با سرعت ایده آل فاصله دارد و این موضوع تجارت آنلاین و تجارت الکترونیک در کشور را با چالش های جدی مواجه می کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی این موضوعات باعث ایجاد حواشی در کشور می شود، افزود: دوره و زمان محدودیت اینترنت و فضای مجازی در آینده نزدیک با ورود اینترنت ماهواره ای به پایان رسیده است. کشور به صفر خواهد رسید. به نظر من، به جای سخنان دستوری، باید مبنایی برای نحوه استفاده مصرف کنندگان از فضای مجازی قرار دهیم که بدون آن اقدامات قهری هرگز به نفع کشور نخواهد بود.

به گزارش بیل مکانیکی بناب، همه نهادها اعم از دانشگاه ها و نخبگان کشور باید با ورود به عرصه فرهنگ فضای مجازی به مصرف کنندگان آموزش دهند که چگونه می توان از این فضا برای ارتقای دانش و فرهنگ کشور استفاده کرد.

وی گفت: «محدودیت ها هرگز بر مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تأثیر نمی گذارد. شهید مطهری می نویسد: «جایی که آزادی باشد دین رشد می کند، جایی که محدودیت باشد دین و معارف دینی رشد نمی کند». این امر در مورد محدودیت کاربران فضای مجازی نیز اعمال خواهد شد.

در پاسخ به این سوال که وزیر ارتباطات بارها موضوع راه اندازی 20 میلیون پورت نوری پرسرعت برای اینترنت خانگی و تجاری تا پایان دولت سیزدهم را مطرح کرده است، چنین اظهارنظری به این معناست که رویکرد دولت افزایش سرعت اینترنت است اما در ازای آن. برای تماس برای محدودیت سرعت اینترنت نیز در کشور شنیده می شود. آیا در مورد حکمرانی اتفاق نظر وجود ندارد؟ وی گفت: در هر کشوری اختلاف نظر وجود دارد، مسلم است که دولت و دولت در نهایت به این نتیجه رسیده اند که با محدودیت کاری نمی توانند انجام دهند.

سخنگوی بناب در پایان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه های خوبی برای افزایش سرعت اینترنت خانگی در دستور کار دارد، از این رو دولت به دنبال کاهش سرعت نیست، هرچند گلایه هایی از آنها دارم و برخی نیز در این حوزه محدودیت های غیرارادی ایجاد می کند، اما به طور کلی محدود کردن سرعت اینترنت با تفکر وزیر و دولت سازگار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید