این یک بازی مطمئن برای استقلال و پرسپولیس است

این یک بازی مطمئن برای استقلال و پرسپولیس است

حساس ترین نبرد هفته دوم مسابقات لیگ 22 قطعا تقابل پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی خواهد بود که از ساعت 20:30 روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. اما لحظه قابل توجه در این دیدار برتری آماری سرخ پوشان پایتخت بر فولاد خوزستان است.

این دو تیم 48 بار در رقابت های مختلف (لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام) مقابل هم قرار گرفته اند که سهم پرسپولیس 25 برد و سهم فولاد 11 برد است. در 12 بازی دو تیم هیچ برنده ای وجود ندارد.

سابقه نبرد دو تیم نشان می دهد پرسپولیس در آزادی آمار خوبی برابر فولاد دارد. سرخ پوشان پایتخت در 21 بازی خود مقابل فولاد در این ورزشگاه 13 برد و تنها 3 بار مغلوب فولاد شده اند. آخرین باری که در هفته هفدهم لیگ برتر چهاردهم شکست خوردند، به گل به خودی بنگر و گل نانگ بازنده شدند.

پرسپولیس امیدوار است به روند شکست ناپذیری مقابل فولاد در لیگ برتر ادامه دهد. از آخرین برد فولاد مقابل پرسپولیس در لیگ برتر، بیش از 3 سال و 3 ماه می گذرد و آخرین باری که شاگردان افشین قطبی موفق شدند برونکو را شکست دهند، در بازی برگشت لیگ هجدهم بود.

از آن روز پرسپولیس در 6 بازی اخیر خود در لیگ برتر بدون احتساب سوپرجام با اهوازی ها شکست نخورده و 5 بار مقابل این تیم پیروز شده است. نکته جالب درگیری های نکونام و پرسپولیس این است که جواد هنوز در لیگ برتر سر پوشان را به عنوان سرمربی شکست نداده است.

یحیی گل محمدی و جواد نکونام تاکنون 7 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم گل محمدی 4 برد و سهم نکونام دو برد است که یک بازی بین این دو با تساوی به پایان رسیده است. این دو مربی اولین بازی خود را در لیگ هجدهم انجام دادند. آخرین تقابل دو تیم مربوط به بازی سوپرجام فصل گذشته است که فولاد با یک گل پرسپولیس را شکست داد و قهرمان شد.

نکته جالب اینکه نکونام نتوانسته پرسپولیس را به عنوان سرمربی در لیگ برتر شکست دهد و اگر این اتفاق در روز جمعه بیفتد برای اولین بار است. همچنین گل محمدی که فصل گذشته جام را به فولاد باخت، در این دیدار به دنبال انتقام خواهد بود و می خواهد در اولین بازی خانگی فصل پیروز شود.

دیدگاهتان را بنویسید