باران های زمستانی قلمرو تمساح ها را با بینی کوتاه تغییر می دهد / امکان افزایش رفتار پرخطر و تهاجمی گوندولاها

ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798107

دیوید میرشکار گفت: باران های زمستانی قلمرو تمساح پا کوتاه را تغییر می دهد و رفتار پرخطر و تهاجمی گاندو را افزایش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیوید میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: گونه ها افزایش یافته است.

وی افزود: زیستگاه زیستی گونه های حیات وحش به دلیل بلایای طبیعی مانند سیل، خشکسالی یا روان آب تغییر کرده و در بسیاری از موارد باعث جابجایی گونه های جانوری مانند گوندولا از زیستگاه اصلی می شود.

میرشکار افزود: جابجایی گاندو به دلیل بارندگی های اخیر و تغییر قلمرو زیستی باعث رفتار تهاجمی و تهاجمی گونه به دلیل حفظ قلمرو می شود و این هشداری جدی به گردشگران و برخی جوامع محلی برای میزبانی از گاندو است. مراقبت می‌گوید: «در فصل بارندگی، نظارت بر گوندولاها در نزدیکی شهرک‌ها، باید سریعاً اقدامات حفاظتی و انتقال گوندولاها را به زیستگاه امن به محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

وی گفت: گشت‌های یگان حفاظت محیط‌زیست طبق برنامه به صورت منظم و شبانه‌روزی، از سطح وسیعی از مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت گاندو مراقبت می‌کنند و به محض اطلاع مردم و محیط بانان.» اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

این مسئول بیان کرد: از هموطنان به ویژه در جنوب استان تقاضا داریم تا حد امکان از نزدیک شدن به دریاچه ها و زیستگاه های گاندو خودداری کرده و در صورت مشاهده گونه ارزشمند تمساح پوزه کوتاه در مجاورت سکونتگاه های انسانی مراجعه کنند. به نزدیکترین اداره حفاظت از محیط زیست “بیو اطلاع دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید