بارش باران و وزش باد در برخی استان ها


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907479

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، لرستان. ، زنجان، استان های همدان، مرکزی، قزوین، اردبیل در شمال استان های ایلام و خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی، سمنان، قم، شمال چهارمحال و بختیاری و غرب. اصفهان، بارش باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، در مناطق مرتفع و سرد برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (20 آبان) بارندگی در نواحی جنوبی ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی، قم، سمنان، خراسان رضوی و به صورت خفیف در سواحل استان ادامه دارد. دریای خزر.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران وضعیت جوی کشور در روز پنجشنبه (21 آبان) در شمال شرق، شرق، استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، جنوب غرب، برخی از استان‌ها در نواحی جنوبی و شرقی کشور واقع شده و در شمال خلیج فارس و روز جمعه (۲۲ آبان) در شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارندگی خواهد داشت.

وی افزود: روز شنبه (23 آبان) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، گلستان و خراسان جنوبی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده شمال خلیج فارس و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (20 آبان) نیمه ابری و در بعدازظهر افزایش خواهد داشت. در ابر و در ساعات جداگانه در نقاطی بارانی و وزش باد با کمینه 11 و بیشینه 21 و پنجشنبه (21 آبان) قسمتی ابری و در نقاطی وزش باد و در بعد از ظهر ابری با کمینه 9 افزایش می یابد. و بیشینه 19 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ آبان) گرمترین هوا اهواز با ۳۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد و سردترین آن همدان با یک درجه سانتیگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید