بارش برف تا امشب ادامه دارد/ تهرانی ها منتظر بازگشت زودهنگام آلودگی هوا هستند

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922766

بررسی نقشه های هواشناسی، برای امروز (25 دی) با فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در نیمه شمالی و مناطق مرتفع، بارش برف، مه، وزش باد گاهی اوقات و احتمال کولاک پیش بینی می شود. در مناطق مرتفع روستا تا اوایل شب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با بررسی نقشه های هواشناسی، تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل های پیش بینی رقومی امروز (4 آذر) با فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات تا اوایل شب تا ساعاتی دیگر، بارش برف، مه، در برخی نقاط وزش باد و در نواحی مرتفع احتمال کولاک نیز پیش بینی می شود.

از فردا به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل توجه، روند افزایش آلاینده ها و بدتر شدن کیفیت هوا تا پایان هفته به ویژه در ساعات اوج بار در مناطق پرجمعیت و صنعتی شهری استان پیش بینی می شود. .

امروز شاهد کاهش دما در روز و شب و فردا افزایش دمای روز (حداکثر دما) به ویژه در نیمه مرکزی و جنوبی منطقه خواهیم بود و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. برای دمای شبانه (کمینه دما) تغییر محسوسی مشاهده نمی شود و تنها در مرکز و نیمه جنوبی استان از دوشنبه شب (5 دی ماه) افزایش نسبی دو تا سه درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. در نتیجه توصیه ها و توصیه های مربوط به یخبندان شبانه و ساعات اولیه صبح باید مورد توجه قرار گیرد.

آسمان تهران فردا (6 دی) نیمه ابری در صبح همراه با یخبندان و بتدریج مه محلی با کمینه دمای 1- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (6 دی) نیمه ابری و مه محلی خواهد بود. و بتدریج ابری، در نقاطی وزش باد ملایم و اواخر وقت گرد و غبار با کمینه دمای صفر و بیشینه 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی 24 ساعت گذشته ایستگاه فیروزکوه با حداقل دمای 11- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

دیدگاهتان را بنویسید