بارش برف و باران در 10 استان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور نسبت به تقویت فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در روز سه شنبه (7 دی) در بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب استان هشدار داد. کوگیلویه و بولیار احمد.

در نتیجه این خطرات آبگرفتگی جاده ها، مختل شدن سفرهای بین شهری و درون شهری، مختل شدن فعالیت های ساختمانی، روان شدن آب، آبگرفتگی کانال ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، برخورد صاعقه، اختلال در حمل و نقل ناوگان و آسیب به صنعت کشاورزی دور افتاده است.

این سازمان به منظور کاهش اثرات مضر ناشی از این شرایط جوی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبراهه ها و مجاری آب داخلی شهری، پاکسازی دهانه پل ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از کوه نوردی خودداری می کند. فعالیت و جابجایی عشایر عشایر توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه در مقابل خسارات احتمالی شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی دریاچه های آب جهت تکثیر انجام شود.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش فعالیت سامانه بارشی، بارش برف، ظهور مه، کولاک و کاهش دید در روز سه شنبه (7 دی) در ارتفاعات و دامنه های استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و جنوب اصفهان هشدار داد. .

اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در ساخت و ساز، اختلال در ناوگان حمل و نقل، ریزش بهمن، آسیب به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز در این شرایط جوی محتمل است.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد و ظهور مه هشدار داد.

این وضعیت جوی دوشنبه (26 دی ماه) در بوشهر، سه شنبه (7 دی) در خوزستان، نیمه جنوبی کوگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی هرمزگان و چهارشنبه. (7 دی) در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان دور از انتظار نخواهد بود.

در نتیجه این خطرات، پتانسیل کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در ترافیک، احتمال آبگرفتگی جاده‌ها، احتمال اختلال در ناوگان، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و پتانسیل گاز وجود دارد. افت فشار و اختلال در منبع تغذیه

علاوه بر این هشدار، این سازمان نسبت به نزدیک شدن سامانه بارشی، بارش برف، مه و کاهش دید هشدار داد.

این وضعیت جوی در روز سه شنبه (7 دی) در استان های یزد، نیمه شرقی خوزستان، نیمه شمالی استان های کرمان و خراسان جنوبی و در روز چهارشنبه (7 دی) در دامنه ها و ارتفاعات یزد، نیمه شمالی استان های کرمان و خراسان جنوبی نخواهد بود. دور از انتظار باشد

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید