بارش در مناطق جداگانه/ 6-9 درجه کاهش دما در شمال شرق


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908549

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران پدیده های هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی استان های کشور در هفته جاری از بارش باران در مناطق مختلف کشور و کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور گفت: امروز در خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان شمالی، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و … ارتفاعات در هرمزگان و کرمان بارش های پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه (15 و 16 آبان) در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران وضعیت جوی کشور روز یکشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر این مناطق، بارش پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی است. در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

ادامه داد: سه شنبه (26 آبان) در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، رشته کوه های غربی البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، کوه های هرمزگان، کوه های مرکزی و دامنه های زاگرس. ، رگبار باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود موقتی باشد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: همچنین روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و بوشهر بارندگی خواهیم داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روزهای یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور افت ۶ تایی کاهش می‌یابد. دمای 9 درجه پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شرق کشور وزش باد شدید موقتی با احتمال گرد و خاک تا ساعاتی دیگر بروز می کند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (24 آبان) صاف تا نیمه ابری و وزش باد شدید در بعدازظهر با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 19 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. و دوشنبه (25 آبان) با کمی ابری در اوایل شب افزایش ابر و در برخی نقاط وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره سردترین و گرم ترین نقاط کشور گفت: امروز و فردا (24 و 25 آبان) بندرعباس با دمای 31 درجه سانتی گراد با دمای 1- و 2- درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز استان اردبیل است.

دیدگاهتان را بنویسید