بازار موسسات غیرمجاز داغ شد/ دنیای رنگارنگ و لعاب تبلیغات کنکور و هزینه های باورنکردنی


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836026

با نزدیک شدن به کنکور، تبلیغات دروغین موسسات غیرمجاز افزایش می یابد و در این بین دانش آموزان وسوسه می شوند با هزینه های نجومی به این موسسات مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، بسیاری از دانش آموزان کنکور را یکی از مهمترین برنامه های زندگی خود می دانند.

در سال های اخیر موسسات و موسسات مشاوره ای زیادی تاسیس شده است که برخی از آنها بدون مجوز هستند و در آستانه کنکور بدون مجوز به دانش آموزان مشاوره می دهند و نتیجه آنها چیزی جز پشت سر گذاشتن کنکور نیست.

این روزها تبلیغات موسسات و مشاوره های زیادی از طریق رسانه های مختلف و به خصوص در فضای مجازی منتشر می شود که اکثر آنها جعلی هستند و از تحریک کنکور صرفا برای سودجویی استفاده می کنند.

این در حالی است که خانواده ها برای قبولی در کنکور چاره ای جز ثبت نام دانش آموزان خود در این موسسات ندارند و این در حالی است که بسیاری از این مشاوران در موسسات تبلیغاتی صلاحیت لازم برای مشاوره را ندارند اما با تبلیغات رنگارنگ. مشغول لعاب کاری و نوید قبولی در کنکور.


fda51618 b241 42db 92eb d6fa61fcf267 خبر خاکستری


متأسفانه این روزها برخی با این عنوان که اگر دانش آموزانی تحت نظر ما باشند در کنکور قبول می شوند از ابتدا در مورد هزینه ها صحبت نمی کنند بلکه می گویند بعد از کنکور هزینه ها با هم گرفته می شود که گاهی به این رقم می رسد. بیش از 10 میلیون تن

گاهی اوقات در تبلیغات مؤسسات معدنی سؤالات عجیب و پلکانی مطرح می شود، مثلاً در آگهی ها قیمت به جز مشاور ذکر می شود، اما پس از مدتی مشخص می شود که این مشاوره ها توانایی لازم را ندارند و فقط در لوله هستند.


هزینه های بالای موسسات غیرمجاز در سایه کنترل نشده

رحمانی پدر یک دانش آموز یازدهم به سفیرافلاک گفت: بسیاری از مؤسسات معدنی توصیه می کنند که دانش آموزی هر چه زودتر در این کلاس ها ثبت نام کند بهتر است و گفته می شود حداقل برای کلاس دهم در این کلاس ها حضور داشته باشند، کلاس شما تا شانس قبولی در کنکور افزایش می یابد اما متاسفانه بسیاری از این موسسات فقط شهریه دریافت می کنند و در ازای آن نتیجه ای دیده نمی شود.

وی افزود: امسال دخترم آزمایشگر پایه یازدهم است که تابستان سال گذشته در یکی از موسسات پرطرفدار ثبت نام کرده است. من روز اول تمام هزینه را پرداخت کردم و مشاور باید مشاوره و راهکارهای لازم را می داد.» اما بعد از مدتی از کار مشاور راضی نبودیم و اصلاً مسئولیتی بر عهده او نیست. وقتی به مؤسسه رفتم. ، گفتند اگر مشاوره خوبی می خواهید برای پرداخت بیشتر، مشاوره ویژه ای برای شما در نظر گرفته شود.

رحمانی گفت: کنکور یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان و اولیا است و آموزش و پرورش و سایر نهادها باید نظارت لازم را داشته باشند تا برخی دلالان از آن سوء استفاده نکنند.

وی گفت: یکی از دوستان پیشنهاد داد که مشاور با ضمانت پذیرش 20 میلیون تومان دریافت کند و مشاوره بدهد و این مشاوره ناشناس متاسفانه بسیار زیاد شده است و هر چه به کنکور نزدیک می شویم تبلیغات نادرست این موسسات. بیشتر می شود.


6e2e2beb df1d 49a3 9164 475b2e0c3d31 خبر خاکستری



اطلاع رسانی به موسسات و مشاوره های غیرمجاز

سهراب مرادزاده معاون اداره مشاوره آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برخی از آموزشگاه های پژوهشی هستند که برای کنکور به دانش آموزان مشاوره می دهند اما این افراد تا زمانی که سیستم روانشناسی نداشته باشند اجازه مشاوره ندارند. مجوز داشته باشید تا بتوانید در زمینه آموزش به این افراد مشاوره بدهید.

وی افزود: متاسفانه نظارت چندانی بر ارائه مشاوره در دانشکده ها و موسسات معدنی وجود ندارد و این موسسات مجوزی برای ارائه مشاوره ندارند و گاهی مشاهده می شود که ارقام نجومی برای ارائه مشاوره دریافت می کنند.

معاون مشاوره تحصیلی لرستان گفت: امروزه بسته های آموزشی مختلفی از طریق تبلیغات به دانش آموزان ارائه می شود و از آنجایی که این مشاوره ها و بسته ها زیر مجموعه دستگاه نیست، نظارتی بر آن ها صورت نمی گیرد. برخی موسسات غیرمجاز ذکر شده است.

مرادزاده گفت: مدارسی که مراکز مشاوره آنها دارای شماره سامانه روانشناسی است می توانند به دانش آموزان دبیرستانی مشاوره دهند در غیر این صورت ارائه هر نوع مشاوره غیرمجاز تلقی می شود زیرا برخی از افراد از این فرصت سوء استفاده می کنند و فقط ارقام شدید دارند. تاثیر در قبولی در کنکور


بررسی نمونه سوالات سال های گذشته در سایت ارزیابی

وی گفت: توصیه ما به همه دانش‌آموزان مقطع متوسطه این است که برای دریافت مشاوره به خدمات مشاوره‌ای که در مدارس وجود دارد مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی هر منطقه مراجعه و یا با شماره تلفن 1570 تماس بگیرند. توسط آنها

رئیس مشاوره آموزش و پرورش لرستان گفت: متأسفانه در برخی موارد خانواده ها تاکید و اصرار بر قبولی در رشته خاصی دارند و این امر می تواند دانش آموز را به اشتباه بیندازد در حالی که خانواده ها نیاز به آرامش زیادی در فضای فیزیکی خانه دارند.به دانش آموزان توصیه می شود. در کنکور نمونه سوالات سالهای گذشته را که در سایت ارزیابی موجود است مطالعه نمایید.


f3762609 cdb9 415e 82ae fa1d5805b5df خبر خاکستری



تاثیر میانگین موفقیت در دبیرستان بر کنکور

مهرداد ویسکرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: و تنها راه ورود به این حوزه ها کنکور است و در این بین برخی به دنبال کسب سود از طریق موسسات هستند.

وی افزود: به مرور زمان و با توجه به اینکه سال هاست معیار سنجش دانشجویان و ورود آنها به دانشگاه کنکور است، لذا این موسسات شکل گرفتند و به جای آموزش و افزایش دانش در دستور کار موسسات قرار گرفت. روش های تست زنی که گاهی آموزش را سطحی می کند و گاهی بدون توجه و دانش آموز چیزی یاد می گیرد فقط با تکنیک تست می زند و این به آموزش آسیب می زند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وجود این موسسات علاوه بر اینکه هزینه زیادی برای آنها دارد باعث ایجاد شکاف طبقاتی می شود و افراد ضعیف تری نتوانند از این موسسات کمک بگیرند.

ویسکرمی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که در قانون جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده می شود این است که معدل باید موثرتر باشد و به جای اینکه دانش آموزان در نیم روز تمام آموزش ها را به کنکور برگردانند، معدل دبیرستان را برگردانند. نیاز به کارآمدی و تلاش دارد و مدل سه پایه در سال آینده توسعه می یابد و به نوعی نیاز به زیرساخت دارد.

وی گفت: یکی از بحث هایی که رئیس سنجش آن را هدف نهایی می داند، الگوی کنکور به گونه ای است که سؤالات هر فرد منحصر به فرد باشد و امکان برقراری ارتباط در خارج از جلسه یا با سایر داوطلبان وجود نداشته باشد. و به کنکور آنچنان که باید الکترونیکی برگزار شد و در دستور کار قرار گرفت.به طور کلی امسال معدل مثبت داریم و سال آینده سوم دبیرستان و سالهای بعد دوم و اول متوسطه. مدرسه، به ترتیب.


4267b5dc dcd7 4c8f 987a ba545a673669 خبر خاکستری


حفاظت های سازمانی بیشتر شما را مشکوک تر می کند

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایراد این است که عبرت آموزی در این مصوبه ضایع می شود که با مخالفت 270 نماینده مواجه شد و اعتراض کردند که برای رفع ایرادات تلاش می شود. بودن.

ویسکرمی گفت: موضوع این موسسات بسیار جدی است و باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی وارد شوند و ما نیز در تلاش هستیم تا به سلامت کنکور کمک کنیم و باید از روش های جدید استفاده شود تا تاثیر این نهادها به حداقل برسد. گفت. آزمون برای کتب دبیرستان است اما به معنای درسی و چه چیزی است که بر موسسات نظارت نمی شود و کارشان سودآور و تضمینی نیست و خانواده های زیادی از آنها آسیب می بینند و داوطلبان مراقب هستند که قربانی نشوند. وعده می دهد.

وی گفت: هیچ یک از دستگاه ها قابل اعتماد نیستند و هر چه این ادعاها و تضمین ها بیشتر باشد مشکوک تر است و با اقداماتی که می توان انجام داد و اوضاع را بهبود بخشید و اقدامات دیگر شاهد خواهیم بود که دانش آموزان ما به مناطقی بر اساس استعدادهایشان.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید