بازار نفت در انتظار طلای سیاه ایران


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813057

قیمت نفت در هفته گذشته نزدیک به 26 درصد افزایش یافت و به 120 دلار در هر بشکه رسید تا انتظارات از بازگشت نفت ایران به بازار برای کنترل قیمت ها افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازارهای جهانی نفت این روزها معامله گران را غافلگیر کرده و هر روز خبرهایی مبنی بر رکورد جدید قیمت نفت به گوش می رسد.

قیمت نفت که به دنبال کنترل نسبی تاج جهانی و افزایش احتمالی تقاضا برای نفت با روند صعودی همراه بود، پس از اوکراین به روسیه شتاب گرفت.

در حالی که بیشتر مردم انتظار داشتند اعضای اوپک پلاس در بیست و ششمین نشست خود در هفته گذشته (دوم مارس) برخی از کاهش تولید را کاهش دهند، اوپک پلاس بر همان روند تعیین شده در تابستان امسال پافشاری کرد. در ماه آینده تنها 400 هزار بشکه نفت به تولید اعضای آن اضافه خواهد شد.

برخی کارشناسان کاهش سرعت افزایش تولید نفت اوپک را به دلیل کمبود ظرفیت تولید نفت در این کشورها می دانند.

در سه سال گذشته به دلیل همه‌گیری تاج و کاهش شدید قیمت نفت، سرمایه‌گذاری‌های لازم در زنجیره صنعت نفت جهانی صورت نگرفته است و این نگرانی‌ها را در مورد عرضه آینده نفت به جهان ایجاد کرده است.

علاوه بر این عوامل که باعث افزایش قیمت نفت شده است، مذاکراتی در وین برای احیای برجام و امید به توافق در روزهای آینده در جریان است و بازگشت 2 میلیون بشکه دیگر نفت ایران به بازارهای جهانی باعث کاهش نسبی قیمت نفت خواهد شد. . او وزن کم کرد.

ایران اکنون دارای ذخایر بزرگ نفت و میعانات گازی است که می تواند به سرعت به بازار برسد و صادرات نفت به اروپا را به 500 هزار بشکه در روز برساند. با ورود نفت ایران به بازار، قیمت ها تا حد زیادی کنترل می شود.

نفت خام برنت در معاملات هفتگی با 25.5 درصد افزایش به 118.11 دلار در هر بشکه به 94.12 دلار رسید. نفت برنت هفته گذشته البته به 188.60 دلار افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا با 26.3 درصد افزایش به 91.59 دلار رسید و در پایان معاملات روز جمعه به 115.68 دلار بسته شد.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت ها پس از آخرین دور تحریم های آمریکا علیه بخش پالایش نفت روسیه صورت گرفت که نگرانی ها را در مورد تحریم صادرات نفت و گاز روسیه در دور بعدی تحریم ها افزایش داد. واشنگتن تاکنون بر صادرات نفت و گاز روسیه تمرکز نکرده است، زیرا بایدن نگران تأثیر تحریم ها بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده است.

گروه بانکی استرالیایی ANZ هدف کوتاه مدت قیمت نفت خود را به 125 دلار در هر بشکه افزایش داد و گفت کمبود عرضه می تواند قیمت ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید