Omicron / نگرانی های بازار نفت طلای سیاه از 76 دلار فراتر رفت

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794507

قیمت جهانی نفت که به دلیل ترس از انفجار Omicron به زیر 70 دلار رسیده بود، در روزهای اخیر افزایش یافته و قیمت نفت خام برنت امروز به 76.56 دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

اگرچه نگرانی‌ها در مورد تأثیر تنش‌های Omicron بر اقتصاد جهانی تا حدودی کاهش یافته است و آمارها نشان می‌دهند که این فشار باعث علائم خفیف‌تر این بیماری در مبتلایان می‌شود، قیمت نفت در هفته جاری کاهش یافته است. او شاهد بهبودی بود.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر مؤسسه تحقیقات امنیتی نیسان، گفت: «اما سرمایه گذاران با توجه به تعداد فزاینده مبتلایان، همچنان محتاط هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 76.56 دلار در هر بشکه رسید. در جلسه قبل، نفت برنت 2.1 درصد افزایش یافت. با این حال، نفت برنت همچنان در مسیر رشد هفتگی حدود 4 درصد قرار دارد. بازارهای ایالات متحده امروز برای کریسمس تعطیل هستند.

روز پنجشنبه، سویه Omicron در کشورهای سراسر جهان شیوع بیشتری داشت و مقامات بهداشتی هشدار دادند که اگرچه دو شرکت داروسازی اعلام کردند واکسن‌های آنها در برابر سویه جدید مؤثر بوده و خطر بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران کاهش می‌دهد، اما این سویه همچنان ادامه دارد. .

خطوط هوایی یونایتد و دلتا ایرلاینز روز پنجشنبه اعلام کردند که ده‌ها پرواز را در شب کریسمس به دلیل ابتلا به خدمه پرواز Omicron و سایر کارکنان لغو کرده‌اند.

کیکوکاوا افزود: «با این حال، با توجه به افزایش قیمت گاز در اروپا و آسیا، نفت احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد زیرا برخی از صنایع احتمالاً از گاز به نفت تغییر می‌کنند».

قیمت LNG در بازار آسیا در هفته جاری علیرغم تقاضای پایین افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید