بازتولید ادبیات کاخ سفید در ایران / اصلاح طلبان در معمای جنگ روانی اوکراین و آمریکا چه می کنند؟


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813407

ارائه رسانه های اصلاح طلب در روزهای اخیر نشان داد که به بهانه حمایت از حقوق بشر در اوکراین در حال بازتولید ادبیات اتاق فکر کاخ سفید کشور است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اقدام نظامی روسیه در اوکراین، رسانه های اصلاح طلب به عنوان رکن پنجم دشمن این کشور با مواضع و واکنش های متفاوت سعی در بازتولید جنگ روانی اتاق فکر کاخ سفید با ادبیات اصلاح طلبی در کشور داشتند.

اگرچه رسانه‌های اصلاح‌طلب در پنج سال گذشته و در جریان حملات گسترده عربستان سعودی به یمن سکوت کرده‌اند، اما در جریان حمله روسیه به اوکراین برای حفظ حقوق مردم یمن موضع حقوق بشری اتخاذ کردند.

هندسه رفتاری رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که از خط رسانه‌ای کابینه جراحی روان کاخ سفید پیروی می‌کنند و همان ادعاهای استقرایی رسانه‌های غربی را در تولید ادبیات روان‌شناختی بازتولید می‌کنند.

به نظر می رسد جنبش رسانه ای اصلاح طلبی که در حال حاضر بر موج رسانه های غربی در اوکراین سوار است، دیدگاه های «نژادپرستانه» و «فرماندهان حقوق بشر» از غرب به عنوان غذای غربی ها دارد. این روزها بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است که کاخ سفید همدم و حامی مطمئن غربی ها نیست کیانوش درویشی، شکوفه حبیب زاده، زینب اسماعیلی، صبا آذرپیک و محمد باقرزاده همچنان در مکتب غرب نفس می کشند.

این روند البته در حالی است که تحلیل صفحات مجازی چهره های اصلاح طلب نشان می دهد که در سناریویی هماهنگ در 10 روز گذشته موضع فعالی در قبال رویدادهای اوکراین اتخاذ کرده است، در حالی که شعارهای برابری، حقوق بشر، آزادی بیان و … و .. آنها بار دیگر تاکید می کنند که سال ها قبل از فجایع سایر کشورهای جنگ زده مانند یمن سکوت کرده اند.

اما سکوت جریان اصلاح طلب در مورد مسائلی مانند فجایع انسانی در یمن، کشتار کودکان صهیونیست در فلسطین و بمباران مسلمانان به همین جا ختم نمی شود. همراهی با دشمنان ملت ایران برای اهداف سیاسی آن مهمتر از هر چیز دیگری است. غرب زدگی را اعمال کنید یا در کشوری دور از قدرت، خط فکری غرب را ترویج کنید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید