بازرگانان طلا کثیف نفس دولت شهر را گرفتند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کیردتودی ، پدیده جمع آوری زباله در ماه های اخیر ، به ویژه در دو سال پس از شیوع ویروس کرونا ، به عادت رایج و عادت رایج در بین تعداد زیادی از مردم تبدیل شده است و محدود به افراد نیازمند یا امکانات مالی کم نیست.

در اقتصاد جهانی ، زباله را طلای کثیف می نامند و بسیاری از شرکت های معتبر در سراسر جهان از بازیافت زباله سود هنگفتی می برند.

جداسازی زباله از منبع راه صحیح و منطقی برای بهره مندی از مزایای غنی بازیافت زباله های شهری است و کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی طی سه دهه گذشته این موضوع را در جوامع خود نهادینه کرده اند.

متأسفانه در کشور ما هیچ اقدام جامعی برای تفکیک زباله از منبع انجام نشده است و در حال حاضر در بسیاری از مناطق شهری و روستایی ایران همه زباله ها در ظروف جداگانه دفع می شوند.

عدم برنامه ریزی شهری منظم در این زمینه و آشفتگی بازار خرید و فروش مواد بازیافتی ما را بر آن داشته است تا شاهد جمع آوری زباله گردان در تمام مناطق شهری کشور با نقض تمام استانداردهای بهداشتی و شهری برای دستیابی به سودهای غنی برای این صنعت باشیم. .. و چهره نه چندان قابل قبول مبلمان شهری را حتی زشت تر کند.

51acc0aa c7fe 4d93 8579 8d256fb98e89 خبر خاکستری

سردرگمی افراد پاک شهرداری به دست جمع کننده زباله های خیابانی

صلاح الدین وکیلی ، مدیر روابط عمومی شهرداری سنندج در گفت وگو با کردتودی اظهار داشت: شهرداری چندین ساعت از وقت خود را برای جمع آوری زباله هایی که این افراد در فضای عمومی شهر به جا می گذارند هدر می دهد.

وی افزود: پیش از این ، شهرداری با مشکل کمبود سطل زباله در محلات روبرو بود و این کمبود با تلاش زیادی جبران شد و رضایت نسبی مردم در این زمینه تامین شد ، اما اکنون مشکل دفع زباله که مردم در سطل زباله انداخته می شوند یک نگرانی جدید است. “مدیران شهری تبدیل شده اند.

یک وکیل دادگستری گفت: اگرچه برخی از این افراد جمع آوری زباله ، معتاد به مواد مخدر یا افراد نیازمند هستند ، اما پشت این حادثه زنجیره ای سود وجود دارد و در ساعات خاصی از روز مردم این زباله های بازیافتی را از این محل جمع آوری می کنند. میلیون ها تومان در روز درآمد دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سنندایی در چندین مناقصه عمومی خواستار مشارکت بخش خصوصی در تفکیک زباله از منبع و جمع آوری زباله های بازیافتی شد که متأسفانه هیچ شخص یا شرکتی در این زمینه اقدام جدی انجام نداده و در حال حاضر شاهد هستیم افراد و گروههای غیر رسمی در این زمینه هستند.

f2573269 a76c 4c11 af26 c4471c18a986 خبر خاکستری

آشغال های خیابانی و سارقان کوچک دو پدیده در هم تنیده هستند

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در مصاحبه با کردتودی گفت: متأسفانه روز به روز شاهد آشغال هایی در خیابان های شهرها هستیم که بسیاری از آنها معتادان به مواد مخدر و افراد بی خانمان هستند.

وی افزود: استان کردستان اردوگاه مواد مخدر اجباری ندارد و این باعث شده است که این افراد در خیابان ها و پارک ها پراکنده شده و انواع فعالیت های غیرقانونی را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ما اذعان داریم که در زمینه اعتیاد به مواد مخدر خوب عمل نکرده ایم و تا زمانی که این اردوگاه اجباری در استان ایجاد نشود این روند ادامه خواهد داشت.

سردار آزادی افزود: متاسفانه به دلیل رفت و آمد این افراد در محله ها و خیابان های شهرها ، سرقت های خرد افزایش یافته و نارضایتی مردم از اقدامات غیرقانونی این افراد در حال افزایش است ، بنابراین امیدواریم با هماهنگی این پدیده زشت را هماهنگ کنیم. از آژانس های شهری. سوالات. “

دیدگاهتان را بنویسید