دود کثیف طلایی در چشم طبیعت / وقتی نفس طبیعت می ایستد + تصاویر


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820603

منطقه گردشگری «رون رون» در شهرستان باشت به دلیل رعایت نکردن مشکلات بهداشتی از سوی گردشگران و طبیعت گردان از آلودگی های زیست محیطی رنج می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; همه ساله با فرارسیدن فصل بهار خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از شهرها و استان های مختلف به منطقه گردشگری رودخانه رونچ (باشت) با مناظر منحصربفرد سرازیر می شوند تا گرد و غبار خستگی را از بین ببرند.

اما آنچه امروزه در این منطقه از استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد بسیار آزاردهنده است وجود انواع زباله در دامان طبیعت است که البته این زباله ها بیشتر یا غیرقابل بازیافت هستند و یا حداقل چند قرن طول می کشد تا تجزیه شوند. در طبیعت

اما زباله های بی خانمان در طبیعت زیبای رودخانه رونا در شهر باشتی تهدیدی جدی برای محیط زیست این منطقه گردشگری است که متاسفانه رفتار زشت زباله زباله در طبیعت همچنان یکی از عادات بد برخی از گردشگران است. و مسافران که در وهله اول آسیب می بینند این امر به طور جدی محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده و در مرحله بعد باعث آلودگی بصری شده است.


ba809140 4bf9 453b 89c8 432d53288825 خبر خاکستری

منطقه سرسبز و زیبای “رود رکا” در نزدیکی روستای “تلچگا” همواره مورد توجه تمامی مسافران و گردشگرانی بوده که به دنبال آرامش واقعی در دامان طبیعت هستند، ضمن اینکه وجود طبیعت بی نظیر و آب و هوای بسیار مطبوع خوش آب و هوای این منطقه در شهرستان باشت باعث شده است که گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشورمان به این نقطه زیبای کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند.

با این حال بسیاری از دوستداران طبیعت و دوستداران محیط زیست با صحنه نگران کننده تخلیه و انباشت زباله در منطقه رود رود شهر پدر مواجه هستند که نه تنها چهره منطقه را مخدوش کرده، بلکه زمینه ساز ایجاد و ظهور نیز شده است. بیماری های خطرناک به طور خاص برای افراد محلی فراهم می کند.


6328e93c 2b24 485a 8e2e d7a645f58708 خبر خاکستری

از این رو کارشناسان محیط زیست بر این باورند که اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست پیش نیاز و اصل گردشگری پایدار است چرا که آسیب های مخرب و آسیب های جدی گردشگری بی برنامه، غیرمسئولانه و صرفاً سودمند، سرمایه های ملی را از بین می برد.

البته باید توجه داشت که برخی از انسان ها با رهاسازی زباله در طبیعت، عملاً آگاهانه یا ناآگاهانه با این نعمت بزرگ الهی مبارزه می کنند و تنفس طبیعت را محدود می کنند که پاسخی نامناسب و نامناسب به عشق طبیعت به مردم است. .


26742771 fbce 4197 b96f ce2bfc40053f خبر خاکستری

بر این اساس استفاده از هر ابزاری برای اشاعه فرهنگ حفاظت و صیانت از محیط زیست می تواند ضامن حال و آینده بشریت باشد به طوری که ایجاد چنین فضایی بیش از هر زمان دیگری نیازمند دانش، فرهنگ و مهارت است. با این حال، توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست زمانی نهادینه می شود که محیط طبیعی و فرهنگ انسانی به هم پیوسته باشند و در یک جهت حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید