بازگشت ظریف به میدان! | روز جدید

بازگشت ظریف به میدان!  |  روز جدید

روز جدید : کوله پشتی دارد و ساده است! وی 8 سال وزیر امور خارجه دولت روحانی بود. وزیر خارجه که همیشه مورد حمله قرار می گرفت. بسیاری بر این باورند که اگر اقدامات محمدجواد ظریف نبود، کشور در شرایط سختی قرار می گرفت. حتی در حال حاضر، رویکرد مذاکره چالش برانگیز و در حال افزایش است. مذاکره کنندگان فعلی تیم هسته ای هیچ تجربه ای با تیم مذاکره کننده ظریف ندارند و یکی از گزینه های پیشنهادی حامیان دعوت از ظریف برای مشورت با دیپلمات های دولت سیزدهم است. حتی اگر امیرعبدالیان و باقری از انتقاد انتقادی هراس داشته باشند، این جلسات می تواند مخفیانه برگزار شود زیرا منافع ملی مهمتر از چالش های سیاسی است. وزرای امور خارجه قبل از ظریف مانند علی اکبر ولایتی و کمال هرازی همچنان در مورد مسائل کلیدی سیاست خارجی مورد مشورت مقامات ارشد قرار دارند و این رویه با وجود آمدن و رفتن دولت ها در دنیا وجود دارد. کیسینجر که هنوز نزدیک به 50 سال در هنر دارد، نزدیک به 100 سال سن دارد و از سران دولت از هر دو حزب سیاسی آمریکا حمایت می کند و دیدگاه های او در سراسر جهان توجهات را به خود جلب می کند.

ترس از حملات

اخیرا اقتصادپویا نوشته است: «منبع موثق» توییتر در رابطه با رای شورای امنیت علیه ایران در شورای حکام نوشت: داشت. اما چه ارتباطی بین ظریف و امیرعبدالیان وجود دارد؟ علاوه بر این یکی از سوالات بی پاسخ از ابتدای دولت سیزدهم این بود که چرا امیر عبداللهیان با ظریف مشورت نکرد؟ گویا فراموش کرده که روزی در تیم وزیر امور خارجه دولت دوازدهم بوده است. رفتار و گفتار امیرعبدالیان با هم ناسازگار است. زیرا در شهریور 1400 پس از نشستن بر کرسی وزارت امور خارجه گفته بود: «محمدجواد ظریف سرمایه خوبی برای نسل های آینده در وزارت امور خارجه گذاشت و از آنها خواستم دستگاه دیپلماسی را از خود محروم نکنند. فرصت ها. دکتر ظریف یکی از سرمایه های اصلی دستگاه دیپلماسی کشور است. او به عنوان یک برادر و کارشناس به ما آموخت که بدون هیچ وسیله ای می توان یک دیپلمات موفق بود. من از آنها خیلی چیزها یاد گرفتم و دیدم که شبانه روز زحمت می کشند و نیمه های شب مدام ایمیل و پیامک آنها را دریافت می کردیم. وی در وزارت خارجه سرمایه‌گذاری خوبی برای نسل‌های آینده گذاشت و از آنها خواستم دستگاه دیپلماسی را از توانایی‌های خود محروم نکنند. اما در عمل به نظر نمی رسید از تجربیات ظریف استفاده کند. وزیر امور خارجه در مورد این رویکرد گمانه زنی می کند که مهم ترین آن ترس از واکنش نگران کننده است. از همان ابتدا، نمایندگان نگران، خطوط و نشان هایی از امیر عبداللهیان، مانند عابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس، کشیدند. وی با بیان اینکه امیرعبدالیان به تفکرات جبهه انقلاب نزدیک بود، گفت: اما سابقه همکاری امیرعبدالیان با ظریف و لاریجانی ناراحت کننده است. یا هزریان یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفته بود: «در هشت سال گذشته و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و وزارت ظریف، نه تنها از کارشناسان و مدیران دلسوز، ارزشمند و با تجربه وزارت امور خارجه استفاده شده است. اما همچنین باند نیویورک آنها را اخراج می کند در هشت سال گذشته او منزوی و گاهی اوقات بی خانمان بوده است. با روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی امیدهای زیادی برای استفاده از کارشناسان و مدیران ارزشی و خونخوار در وزارت امور خارجه ایجاد شده است. وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه، نه تنها تا کنون از این افراد خوب استفاده نشده است.

آرامش رقیق بود

شاید امیر عبداللهیان بخواهد پس از آن دولت برای این پست کاندید شود و از اتفاقاتی که در دوران وزارت ظریف رخ داد، مانند اعلام محاکمه وزیر امور خارجه روحانی توسط افراد آسیب دیده، بیم دارد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بارها به دادگاه تهدید شده است. محتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس پس از بخشی از گفت و گوی ظریف با موضوع «دیپلماسی و میدانی» گفت: کمک های آنها را به قوه قضائیه خواهیم فرستاد. علیرضا پناهیان 13 آبان 98 در قزوین گفت: دادگاه تاریخی سختی علیه برجامیان برگزار می شود و امیدواریم این دادگاه به سرعت انجام شود. مایه شرمساری کسانی است که با امام راحل مقابله کردند و گفتند ما نتوانستیم کشتی آمریکایی را بزنیم. اما نترسید و گفت: «آیت الله… هاشمی حتی آماده محاکمه بود، شجاعت او مهمترین ویژگی دیپلماسی است، او شجاعت فرماندهی جنگ و صلح را داشت. «آیت الله هاشمی همیشه شجاع بوده و از آسیب دوری کرده است. در این زمینه می توان به قطعنامه 598 اشاره کرد. در پذیرش این قطعنامه جسارت زیادی وجود داشت تا بتوانیم جنگ را پایان دهیم.» به گفته ظریف، نامه نگاری آیت الله هاشمی با صدام منجر به آزادسازی بسیاری از نقاط کشور شد. باز شدن بعدی. . اکنون با توجه به شرایط کشور به نظر می رسد باید از ظریف دعوت کرد تا مشاور دلسوز تصمیم گیران هسته ای باشد.

دیدگاهتان را بنویسید