بازیکنان ایرانی توانایی تاکتیکی خوبی ندارند / محرم بازیکن بزرگی می شود

زمان: 10:50
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777050

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازیکنان ایرانی در توانایی های تاکتیکی چندان خوب نیستند اما در دراز مدت می توان این را آموخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دراگان اسکوچیچ ، مربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: “به نظر من مهمترین چیز این است که ما خوب و با جزئیات کار کنیم. البته من 7 سال در لیگ ایران بودم و بازیکنان را می شناختم ، اما من به خوبی با کارکنانی که شامل “ماریو توت” و “مگان زنگانیر” هستند ، همکاری کرد ، دلیل اصلی نتایج خوب.

اسکوچیچ در پاسخ به این س ifال که آیا قبل از پذیرش رهبری ایران با مربیان کروات که در تیم ملی کار می کردند ، مشورت کرده است ، گفت: قبل از پذیرش پیشنهاد مربیگری تیم ملی فوتبال ایران ، من با این مربیان تماس نگرفتم و نمی خواستم مشورت کنم ، اما همه ما (مربیان کروات) شرایط خوبی در ایران داریم و با یکدیگر در ارتباط هستیم. شاید من نزدیک ترین فرد به “زلاتکو کرانچار” (سرمربی سابق پرسپولیس ، سپاهان و تیم ایران امید) بودم. او به معنای واقعی کلمه یک انسان بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: وقتی در ایران بودم متوجه شدم کرانچار فوت کرده است ، تمام صبح برای او گریه کردم. بعد از ظهر که آرام شدم ، برای تماشای مسابقه ای در پرسپولیس به ورزشگاه رفتم. وقتی وارد ورزشگاه شدم ، تصویری از کرانچار را روی سکوها به افتخار او دیدم و دوباره گریه کردم.

اسکوچیچ گفت: “زمانی که من و برانکو ایوانکوویچ برای تماشای مسابقات باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به قطر رفتیم ، کرانچار متوجه این سفر شد و به عنوان دوست با یک ضیافت بزرگ از ما استقبال کرد.” ربطی به فوتبال و تاکتیک ندارد ، این مرد مرد بزرگی بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که لژیونرهای بزرگی چون سردار آزمون ، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی دارد ، به صادق محرمی ، مدافع ایرانی که در تیم کرواسی دینامو حضور دارد ، گفت:. او در آن زمان خیلی چیزها را نشان داد و اکنون در حال تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ است. او هنوز در دینامو است اما به دلیل مصدومیت نتوانست از پتانسیل کامل خود استفاده کند. اگر همه چیز خوب پیش برود ، توانایی های خود را نشان می دهد. محرمی بازیکن و فوتبالیست بزرگی است.

تفاوت لیگ های ایران و کرواسی را چگونه توصیف می کنید؟ “اسکوچیچ به وچرنی گفت:” فوتبالیست های ایرانی از نظر فنی و فیزیکی قوی هستند و در سطح قابل رشکی هستند. آنچه آنها فاقد آن هستند و در آن پیشرفت می بینم ، قابلیت های تاکتیکی است. بازیکنان ایرانی هنوز در مهارت های تاکتیکی چندان خوب نیستند ، اما در دراز مدت می توان این را آموخت. اکثر اروپایی ها از نظر تاکتیکی منظم هستند و این امر به آرامی در حال تغییر است زیرا ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه های اروپایی دارد.

اسکوچیچ در بخشی دیگر از گفتگوی خود در مورد تفاوت های ایران و کشورهای عربی که برای مردم کرواسی قابل درک نیست ، گفت: “اولین ویژگی ایرانیان مهمان نوازی استثنایی آنها است.” در کشورهای اروپایی تصور غلط کاملی درباره ایران وجود دارد. وقتی به ایران می آیید متوجه می شوید که آنها ملت فوق العاده ای هستند و چقدر به دیگران احترام می گذارند و برای آنها ارزش قائل هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید