بایدن؛ از مصاحبه و کنفرانس مطبوعاتی در سال گذشته خودداری کنید

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس مطالعه جدید مارتا جونت کومار، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه تاوسون و مدیر پروژه انتقال کاخ سفید، بایدن نسبت به بسیاری از روسای جمهور اخیر خود به طور عمومی به سوالات بیشتری پاسخ می دهد.

کومار افزود: در حالی که بایدن در برنامه های خود به سوالات بیشتری نسبت به روسای جمهور قبلی پاسخ می دهد، زمان کمتری را برای پاسخ دادن به سوالات صرف می کند. هنگامی که او در پایان یک سخنرانی برنامه ریزی شده به سوالات پاسخ می دهد، پاسخ های او کوتاه و با کمی پیگیری است.

در اولین سال ریاست جمهوری خود، بایدن تنها 22 مصاحبه رسانه ای انجام داد که کمتر از شش رئیس جمهور قبلی ایالات متحده در همان دوره بود.

چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده تنها 9 کنفرانس مطبوعاتی رسمی برگزار کرد. شش کنفرانس انفرادی و سه کنفرانس مشترک با رهبران خارجی.

به گفته کومار، رونالد ریگان که پوشش رسانه ای اش از سوءقصد در دوران ریاست جمهوری اش در اوایل سال 1981 بود، تنها رئیس جمهور آمریکاست که در اولین سال فعالیتش تعداد کمی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. ریگان در سال 1981 حدود 59 مصاحبه انجام داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که به طور مرتب از رسانه ها انتقاد می کند، در اولین سال ریاست جمهوری خود 92 مصاحبه انجام داد که بیش از 22 مورد آن شامل مصاحبه های دوستانه با فاکس نیوز بود. اما ترامپ همچنین مصاحبه های طولانی با آی بی اس نیوز، آسوشیتدپرس، نیویورک تایمز، رویترز و دیگر رسانه ها داشت که به نحوه پوشش اخبار در دوران ریاست جمهوری خود اعتراض داشتند.

کاخ سفید درخواست ها و شکایات رسانه ها از انجمن روزنامه نگاران کاخ سفید برای مصاحبه های شخصی بیشتر و کنفرانس های مطبوعاتی رسمی با بایدن را رد کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید این اتهامات را رد کرد و گفت بایدن چندین بار در هفته به سوالات پاسخ می دهد. برخلاف سخنگوی سابق کاخ سفید در دولت ترامپ، او روزانه کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می کند.

بایدن در 55 درصد از برنامه هایی که به آن پرداخته بود، به سؤالات حتی بیش از دو رئیس جمهور سابق آمریکا، بیل کلینتون (48 درصد) و ترامپ (41 درصد) پاسخ داد.

در سپتامبر سال جاری، وب سایت هیل نیز از عدم تمایل بایدن به مصاحبه با رسانه ها خبر داد و گفت که وی برخلاف باراک اوباما و دونالد ترامپ تنها 10 مصاحبه در کمتر از یک سال انجام داده است.

به گفته یک خبرنگار ارشد کاخ سفید، اوباما در 10 ماه نخست ریاست جمهوری خود 113 مصاحبه با رسانه ها داشته است و ترامپ در این مدت در 50 مصاحبه ویژه حضور داشته است.

هیل نوشت که بایدن 78 ساله کنترل سخنرانی خود را در ماه های اخیر از دست داده است و مقامات کاخ سفید سخت تلاش می کنند تا بر تعاملات بایدن با خبرنگاران نظارت کنند.

در ایالات متحده، روسای جمهور معمولاً قبل از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی از خبرنگاران سؤالاتی دریافت می کنند، اما در مصاحبه های حضوری، همه سؤالات خبرنگاران به صورت ناخودآگاه مطرح می شود و بایدن تاکنون از چنین مصاحبه هایی اجتناب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید