فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی: ایران بزرگترین مشکل من بود

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی: ایران بزرگترین مشکل من بود

روز جدید ژنرال مکنزی: پیام من به جانشین من این است که ایران همچنان بزرگترین چالش او در فرماندهی سنتکام خواهد بود.

ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) روز جمعه (دیروز) در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان فرمانده سنتکام گفت: «ایران بزرگترین مشکل او در طول سه سال ریاستش بود.

ژنرال مکنزی که تا چند روز دیگر فرماندهی سنتکام را به ژنرال مایکل اریک کوریلا واگذار خواهد کرد، روز گذشته در یک کنفرانس خبری هشدار داد که تنش های فزاینده بین ایران و اسرائیل در منطقه، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی با اشاره به حمله موشکی اخیر ایران به اربیل عراق گفت: اگر این حمله منجر به از دست دادن نیروهای آمریکایی می شد، قطعا امروز در وضعیت بسیار متفاوتی قرار داشتیم.

این ژنرال آمریکایی مدعی است که ایران در شش ماه گذشته چندین بار به نیروها و تأسیسات آمریکایی در منطقه حمله کرده است، اما اقدامات بسیار خوب فرماندهان در صحنه مانع از دست دادن نیروهای آمریکایی شده است.

ژنرال مکنزی ادامه داد که ایران با تجهیز تسلیحات و حمایت و رهبری گروه های نیابتی درگیر در فعالیت های تروریستی در سراسر منطقه، دولت های محلی را تضعیف می کند و به دنبال منافع خود است.

وی توان موشکی ایران را «بزرگترین تهدید برای ثبات در خاورمیانه» توصیف کرد و خطر تشدید تنش بین ایران و اسرائیل را اینگونه توصیف کرد: «طبیعی است که اسرائیل در مقابل اقدام ایران برای دفاع از خود گام بردارد. من نگران این تبادلات بین ایران و اسرائیل هستم زیرا نیروهای ما بارها چه در عراق و چه در سوریه تهدید شده اند. بنابراین واقعاً به ما بستگی دارد.»

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی: ایران بزرگترین مشکل من بود

او گفت که در حالی که آماده می شود فرماندهی سنتکام را به ژنرال مایکل اریک کوریلا واگذار کند، پیام او به جانشین خود این است که ایران بزرگترین چالش او باقی مانده است.

مکنزی گفت: “مشکل اصلی من در طول سه سال فرماندهی ام ایران بود. مشکلات دیگری وجود داشت، مشکلات بزرگ دیگری وجود داشت، اما (در این سه سال) ستاد به طور کلی… مشکل با ایران و همه اینها بود.” موضوع تمرکز است.”

دیدگاهتان را بنویسید