بایدن اشتباه می کند، روسیه عامل اصلی تورم نیست

هاگارتی خاطرنشان کرد که در اوایل ژانویه سال گذشته، تورم از 1.4 درصد در ژانویه 2016، زمانی که بایدن به قدرت رسید، به 7 درصد افزایش یافت. اما از زمانی که تانک های روسی از مرز اوکراین عبور کرده اند، تورم آمریکا به شدت افزایش یافته و به سطح فعلی خود یعنی 8.6 درصد رسیده است.

هاگارتی با استناد به ارقام از پاول پرسید که آیا معتقد است جنگ در اوکراین “موتور اصلی” تورم است؟ همانطور که دولت بایدن سعی کرد پیشنهاد دهد. پاول گفت: «تورم قبل از جنگ در اوکراین بالا نبود.

هاگارتی به پاول گفت: «خوشحالم که با من موافقید که حقیقت آن چیزی نیست که دولت آمریکا می گوید. بایدن مدام سعی می کند حواس مردم را پرت کند و بی گناهی خود را نشان دهد. آنها سعی دارند بگویند که حمله پوتین به اوکراین “بزرگترین محرک تورم” بود.

پاول سعی کرد به مردم آمریکا اطمینان دهد که فدرال رزرو به اندازه کافی نرخ بهره را افزایش می دهد تا تورم افسارگسیخته را سرکوب کند. بدون کاهش وام تا حدی که باعث فلج شدن اقتصاد و ایجاد رکود شود.

افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا – که با چهارمین افزایش نرخ بهره کوتاه مدت در آوریل آغاز شد و سپس با افزایش نیم واحدی در ماه می و سپس سه چهارم در هفته گذشته ادامه یافت – سرمایه گذاران آمریکایی را نگران کرده است. این امر منجر به کاهش شدید بازارهای مالی کشور شد.

نرخ بهره آمریکا در حال حاضر به 1.5 تا 1.75 درصد رسیده است. در حالی که تورم در ایالات متحده به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته رسیده است، سیاستمداران فدرال رزرو پیش بینی می کنند که نرخ بهره تا پایان سال 2023 به 3.8 درصد خواهد رسید. این یک رکورد در 15 سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید