بایدن وضعیت اضطراری ملی آمریکا برای ایران را تمدید کرد


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812817

رئیس جمهور آمریکا صبح جمعه در نامه ای به روسای دو قوه مقننه وضعیت فوق العاده ملی علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به روسای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا وضعیت فوق العاده ملی علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرد.

بایدن صبح امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده ملی علیه ایران که اولین بار در 15 مارس 1995 اعلام شد، پس از 15 مارس 2022 اجرایی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران از جمله تکثیر و تولید موشک و سایر قابلیت‌های تسلیحات متعارف و نامتقارن، شبکه منطقه‌ای رزمندگان، حمایت از گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های مخرب سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی». گفت. کمیسر – همچنان یک تهدید غیرعادی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.

وی گفت: به این دلایل، معتقدم ادامه وضعیت فوق‌العاده ملی اعلام شده در ایران توسط فرمان اجرایی 12957 و حفظ تحریم‌های جامع اعمال‌شده علیه ایران برای مقابله با این تهدید ضروری است.

بایدن درباره وضعیت اضطراری و فرمان اجرایی ایران گفت: «رئیس جمهور». [وقت] در 15 مارس 1995، ایالات متحده به موجب فرمان اجرایی 12975 برای مقابله با تهدیدات غیرعادی و شدید ناشی از اقدامات و سیاست های دولت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده، وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرد.

وی افزود: رئیس جمهور وقت آمریکا در تاریخ 6 اردیبهشت 95 مصادف با 16 اردیبهشت 95 با امضای یک فرمان اجرایی دیگر به شماره 12959 تحریم های جامعی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

بایدن استدلال می کند که وضعیت اضطراری فعلی که توسط فرمان اجرایی 12957 تحمیل شده است با وضعیت اضطراری دیگری که توسط فرمان اجرایی 12170 در 14 نوامبر 1979 اعلام شده است متفاوت است. فرمان اجرایی در نوامبر 1979 پس از حادثه مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1979 صادر شد. تهران.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دولت جو بایدن رویکرد دوجانبه در قبال ایران را “قوی ترین راه” برای حفاظت از منافع آمریکا می داند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی، تحریم های غیرانسانی و ظالمانه ای را به بهانه های مختلف اعمال کردند و جنگ اقتصادی علیه تهران را در دستور کار خود قرار دادند. کاخ سفید همچنین شرکت های آمریکایی و سایر شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را مجبور به اعمال تحریم ها می کند.

دفتر تروریسم و ​​اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا که در سال 2004 به عنوان یکی از شرکت های تابعه وزارت خزانه داری تاسیس شد، به عنوان مرکز برنامه ریزی جنگ های اقتصادی علیه کشورهای مخالف سیاست های کاخ سفید از جمله جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.

یکی از مهم ترین اهداف دفتر اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا، جنگ اقتصادی علیه تهران، ضربه زدن به گروه های مقاومت در غرب آسیا و تبدیل سیستم مالی آمریکا به اهرم فشار بر اقتصادهای جهان است. مهمانی. با واشنگتن همخوانی ندارد.

سیانان در گزارشی در سال 2010، دفتر اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا را «اتاق جنگی آرام» علیه ایران توصیف کرد و گفت: «آنها در واقع مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید