با آژانس به توافق خوبی رسیده ایم/ رویکرد ما لغو کامل تحریم ها است

با آژانس به توافق خوبی رسیده ایم/ رویکرد ما لغو کامل تحریم ها است

روز جدید حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه گفت: سایر کشورها توافق کردند که متون جدید پیشنهادی ایران نیز روی میز باشد تا از بحث و ترکیب همه اینها متن واحدی به دست آید.

حسین امیرعبدالیان در آخرین روز از همایش «نشست روسای هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» که با حضور وزیر امور خارجه و معاونان وی برگزار شد، خلاصه‌ای از این کنفرانس و آن را ارائه کرد. بازخورد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات کنفرانس، گفت: با توجه به حضور حدود نیمی از اعضای کابینه در هفته جاری، جلساتی در ادارات مربوطه دولت برای بررسی مشکلات و راهکارها برگزار خواهد شد. ارائه شده توسط روسای هیئت ها. ایران شروع به کار کرد و کارگروه هایی در این راستا تشکیل شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور واردات این واکسن در شرایط اپیدمی تاج را اولین آزمایش ماموریت های ایران در خارج از کشور در ابتدای دولت سیزدهم خواند و گفت: خوشبختانه امروز با جفا و تلاش جهادی بیش از 80 درصد انجام شده است. واکسینه شده است علاوه بر کشورهایی مانند چین که بیشترین سهم واردات واکسن را به خود اختصاص می دهد و کوبا که در زمینه انتقال فناوری های تولید مشترک با کشورمان همکاری می کند، از بسیاری از کشورهای دیگر واکسن وارد شده است، بنابراین در حال حاضر انبارهای انجمن سلامت و هلال احمر ظرفیت پذیرش واکسن های جدید وارداتی را ندارد.

امیرعبداللهیان این حرکت را کمک به تامین معیشت جنبه ها و نیازهای جامعه دانست تا تاثیر آن بر زندگی و خوراک مردم مشخص شود، دومین ماموریت دولت در وزارت امور خارجه که در آن جنبش جهادی در وزارت امور خارجه آغاز شد. در داخل و خارج از کشور

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی توسعه دولت سیزدهم کشور مستقل از نتیجه مذاکرات با دولت های دیگر است و سفارتخانه ها و کنسولگری های کشور از همه توان و ظرفیت خود در این زمینه استفاده خواهند کرد.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود به مذاکرات جاری در وین بین جمهوری اسلامی ایران و چهار کشور بعلاوه یک پرداخت و گفت: مذاکرات افتخاری از ابتدای دولت در دستور کار بوده و همچنان همین رویکرد ادامه دارد. با جدیت و سخت کوشی از سوی تیم مذاکره کننده پیگیری شد.”

«شب گذشته به توافق خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست یافتیم که می‌تواند برخی از نگرانی‌های ادعایی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را برطرف کند و به همکاری نزدیک‌تر با آژانس ادامه دهد.

دکتر امیر عبداللهیان برخی ادعاهای فراقانونی در متون پیشنهادی از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان را دروغی ساده خواند و تاکید کرد: این متون کاملا بر اساس برجام است و هیچ چیز فراقانونی در آن وجود ندارد. این متون حاصل ده ها ساعت بحث در مرکز است و رویکرد ما لغو کامل تحریم ها علیه برجامی در پاسخ به نگرانی سایر کشورها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.

وزیر امور خارجه افزود که در حال حاضر دو متن در وین در حال بررسی است. متن اول حاصل 6 دور اول گفتگو است. در عين حال، ساير كشورها توافق كردند كه متون جديد پيشنهادي ايران نيز روي ميز قرار بگيرد تا از بحث و مجموع اينها متن واحد و مختصري به دست آيد. در نهایت این روند باید به بازگشت تعهدات طرفین دیگر منجر شود.

وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که سایر کشورها با حسن نیت و با هدف حل موضوع به تلاش خود ادامه دهند و تاکید کرد: ما خوشبین هستیم که اگر طرف مقابل واقع بینانه عمل کند، بتوانیم در این دور از مذاکرات پیشرفت کنیم. مذاکرات.” ما به آن دست خواهیم یافت.

دیدگاهتان را بنویسید