با تشخیص به موقع بیماری ها به خود سلامتی بدهید


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813662

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: غربالگری عوامل خطر بیماری های غیرواگیر برای جمعیت بالای 30 سال در تمامی مراکز اجتماعی و مراکز بهداشتی درمانی رایگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد زینلیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به سلامت مردان جامعه گفت: تنها هفت درصد از مردان جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ارزیابی ریسک و غربالگری عوامل خطر غیرواگیر به مراکز و پایگاه های بهداشتی مراجعه می کنند. این آمار بسیار کمتر از زنان است. «زنان حدود نیمی از پوشش خود را تشکیل می دهند و این آمار نشان می دهد که مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان افزود: مردان جامعه در معرض برخی از عوامل بیماری های خطرناک قرار می گیرند که ابتدا به دلیل رفتارهای پرخطر که بیشتر از زنان نشان می دهد و یا بیشتر در معرض عوامل شغلی پرخطر در کار خود قرار دارند. محیط. هورمون‌ها علاوه بر ژنتیکی، خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را در مردان نسبت به زنان افزایش می‌دهند.

وی گفت: مردان نیز بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ و میر و عوارض هستند. و میزان مرگ و میر بالاتری دارند.

آقایان به سلامت کمتر توجه می کنند، به طور کلی فرهنگ سلامت در بین زنان در جامعه نسبت به مردان وجود دارد و زنان به دلیل مراقبت بیشتر از خود و حساسیت به سلامتی، در زمان مناسب تری برای مراقبت از سلامتی قرار دارند. شینلیان گفت: از مراکز درمانی مجتمع بازدید می شود.

وی تاکید کرد: ارجاع دیرهنگام مردان برای تشخیص مشکلات سلامت تهدیدی جدی برای سلامتی آنهاست، این ارجاع دیرهنگام باعث می شود که بیماران زمانی به مراکز درمانی مراجعه کنند که بیماری پیشرفت کرده و عوارض خود را نشان داده و بسیاری از گزینه های درمانی از بین رفته است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: آمارها حاکی از آن است که حدود 14 درصد مردان جامعه ما در گروه سنی بالای 30 سال جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دیابت و حدود 34 درصد دارای پر خونی هستند. فشار. حدود 50 درصد از این افراد از وجود این بیماری اطلاعی ندارند و این باعث می شود که دچار عوارض این بیماری شوند.

وی ادامه داد: غربالگری عوامل خطر بیماری های غیرواگیر برای افراد بالای 30 سال در تمامی مراکز اجتماعی و مراکز بهداشتی درمانی رایگان است. انتظار داریم مردان بین 30 تا 60 سال به این مراکز بیماری های غیرواگیر مراجعه کنند. او نتیجه گیری کرد. ارزیابی ریسک به طوری که اگر در معرض خطر یا تحت تأثیر قرار گرفتند، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بتوانند مداخلات لازم را برای آنها انجام دهند و بتوانند به موقع به خود هدایای سلامتی بدهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید