با تشکر از بوم شناسان فعال در جمع آوری نمونه های بیولوژیکی از حیات وحش


ساعت: 12:10
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880165

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بوم شناسانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی در جمع آوری نمونه های زیستی از حیات وحش دارند معرفی و تجلیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مددی با اشاره به اهمیت بانک نمونه های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه ها، افزود: بوم شناسان بیشترین نقش را در جمع آوری نمونه ها دارند و برای تشویق آنها به همکاری بیشتر در این زمینه، مقرر شد که اکولوژیست هایی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی در جمع آوری نمونه های زیستی از حیات وحش دارند هر ساله توسط ادارات کل معرفی و تجلیل می شود.

مددی تصریح کرد: ضرورت همکاری ستاد برای انجام وظایف محوله در قانون حفاظت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین طرح های ساماندهی و پایش موزه های تاریخ طبیعی و کارگاه های کالبد شکافی در استان ها را در دست اجرا داریم.

مددی گفت: ارتقای کمی و کیفی موزه های این سازمان در کشور تحت عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه های این اداره برای سال جاری است.

وی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، کنترل آفات و بویژه گونه های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت ادارات حفاظت محیط زیست کشور نیازمند تلاش است.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: برای تکمیل بانک نمونه‌های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه‌شناسی و غارها و با پیگیری‌ها و کمک‌های ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها به‌شدت تلاش می‌کنیم. ، در این زمینه انتظار نتایج خوبی را داشته باشید.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید