با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی مردم را نجات دهید

با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی مردم را نجات دهید

توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی به ترتیبی که بیان می شود، درمان بسیاری از دردهای ملت است.

راندمان شبکه راه آهن باید از حداقل 75 درصد به 80 درصد وضعیت نامناسب و زیان آور حدود 30 درصد کاهش یابد. به راه آهن هایی که با سرعت حرکت می کنند اولویت بدهید. از ظرفیت بزرگ بار ترانزیت ایران نهایت استفاده را ببرید. همه شهرهای بزرگ باید به حمل و نقل ریلی بین شهری جامع مجهز شوند.

ویژگی های شبکه راه آهن توسعه یافته:

1- متوسط ​​سرعت قطارها باید حداقل به 120 کیلومتر در ساعت برسد.

۲- کلیه مسیرهای مهم باری و مسافری باید به شبکه ریلی و شبکه ریلی کشور با کمترین وقفه ممکن به خطوط ریلی کشورهای همسایه متصل شود.

3- ایجاد ارتباط مناسب بین مسیرهای مترو و ایستگاه های قطار.

4- برای مسیرهای پرتردد مسافری، میانگین سرعت قطارها باید به 200 کیلومتر در ساعت برسد.

5- خطوط راه آهن به سیستم های سیگنالینگ و کنترل مدرن مجهز شوند.

6- با اتصال مسیرهای پرتردد به خطوط ریلی سریع السیر، حداقل نیمی از سفرهای طولانی مدت باید با ریل انجام شود. علاوه بر این، نیمی از محموله های بین استان ها باید از طریق ریل حمل شود.

مزایای توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی:

1- تعداد فوتی ها در شبکه راه آهن حدود 20 نفر در سال و تعداد کشته های تصادفات رانندگی حدود 18 هزار نفر در سال است.

2- تعداد قطع نخاع در سوانح رانندگی حدود 4500 نفر در سال، تعداد صدمات جسمی و روحی دائمی ناشی از حوادث رانندگی حدود 30 هزار نفر در سال است، حدود 80 درصد ایتام به دلیل تحت پوشش مزایای اجتماعی قرار می گیرند. تصادفات جاده ای.

3- با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی و افزایش سهم راه آهن به 50 درصد از تردد بار و مسافر، تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای به حدود 6500 نفر در سال خواهد رسید.

4- با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی و افزایش سهم راه آهن به 50 درصد از تردد بار و مسافر، تعداد قطع نخاعی به حدود 1800 نفر و تعداد ناتوانی های جسمی و ذهنی دائمی افزایش می یابد. از 36 هزار نفر به کمتر از 10 هزار نفر.

5- با توسعه شبکه ریلی مردم می توانند مسافت های طولانی را با آرامش و بدون استرس و فشار فیزیکی طی کنند.

6- با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی مصرف گازوئیل و بنزین به شدت کاهش می یابد. مصرف سوخت گازوئیل لکوموتیوهای دیزلی یک ششم مصرف سوخت کامیون ها برای جابجایی هر تن محموله است و همچنین در حمل و نقل مسافر مصرف سوخت لکوموتیوهای دیزلی حدود نصف خودروهای سواری است. با اجرای سریع پروژه های اولویت دار ریلی و اختصاص دو میلیارد دلار در سال برای توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی، امکان صادرات چند برابر این میزان بنزین و گازوئیل به دلیل کاهش مصرف وجود دارد. تغییر قیمت بنزین و گازوئیل تنها در صورتی امکان پذیر است که حداقل نیمی از بار و مسافر به شبکه ریلی منتقل شود، هدفی بسیار ارزشمند و بزرگ که برخی از کشورهای توسعه یافته از جمله چین و ژاپن به آن دست یافته اند.

7- با توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تأثیر شبکه ریلی توسعه یافته بر اقتصاد و انسجام ملی:

1- افزایش راندمان خطوط ریلی و احداث راه آهن در مسیرهای پرتردد باعث کاهش هزینه های مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی می شود.

2- اتصال گمرکات مرزی به شبکه ریلی و اتصال خطوط ریلی عراق و آستارا و افزایش بهره وری راه آهن ایران – پاکستان – هند و حل و فصل مسیر میرجاوا باعث افزایش بار ترانزیتی و میلیاردها دلار درآمد کشور می شود.

3- اتصال شهرهای بزرگ و مناطق مرزی به شبکه ریلی منجر به افزایش وابستگی و همبستگی نقاط مختلف کشور به یکدیگر و افزایش انسجام اقتصادی کشور می شود.

4- افزایش راندمان خطوط ریلی موجود و افزایش سرعت قطارهای مسافری به 150 تا 200 کیلومتر در ساعت و اتصال تمامی شهرهای پرجمعیت با دو خط ریلی سریع السیر منجر به انتقال نیمی از تردد مسافران بین شهری به ریل می شود. کاهش تعداد تصادفات جاده ای و پیامدهای جدی آنها.

5- توسعه شبکه ریلی مدرن درون شهری و بین شهری منجر به کاهش آلودگی هوا و کاهش بیماری های مختلف و صعب العلاج ناشی از آن خواهد شد.

6- توسعه شبکه ریلی درون شهری و بین شهری به دلیل ایجاد تعادل بهتر بین عرضه و تقاضا در شهرهای بزرگ به کنترل قیمت مسکن منجر می شود، زیرا خرید خانه حتی در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر و شبکه ریلی. خطوط و پرسرعت و مترو موجه و جذاب خواهد بود.

7- توسعه کمی و کیفی شبکه مدرن ریلی می تواند برای صدها هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند. اشتغال گسترده در راه آهن، اشتغال در شرکت های واگن سازی و لکوموتیوسازی و صنایع وابسته، ایجاد ارزش افزوده ناشی از تولید ریل در واحد راه آهن اصفهان، اشتغال در خدمات شبکه ریلی توسعه یافته، اشتغال در ترانزیت بار، اشتغال در توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی و داخلی با شبکه ریلی مدرن و مرتبط با کشورهای همسایه، اشتغال در نتیجه توسعه تولید در نتیجه کاهش هزینه های حمل و نقل با شبکه ریلی گسترده و پرسرعت.

دیدگاهتان را بنویسید