با طبیعت سیزدهم فروردین مهربان باشیم


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818904

نماز سیاسی جمعه تبریز امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه توبه است، این ماه از خداوند طلب آمرزش کنید.


رمضان مایه توبه است

با تأکید بر اینکه رمضان مایه توبه است؛ وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحکیم رابطه شما با خداوند است و از خداوند بخواهید که ما را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد.

حاطب جمعه تبریز گفت: در این ماه نباید از دعا غافل شد، روحیه دعا تاثیر خود را خواهد گذاشت اما نوع اجابت ممکن است متفاوت باشد.

وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه فرهنگ تلاوت قرآن و تدبر در قرآن موضوعیت دارد و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب فرهنگی یکی از دستاوردهای آن است».


مبارزه با فساد راه عدالت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از راه های تحقق عدالت است، افزود: همان فساد است.

آذربایجانی ها در خط مقدم تعداد زائران اعزامی به راهیان نور هستند

وی در ادامه به کاروان های راهیان نور اشاره کرد و گفت: کاروان های راهیان نور یکی از بهترین راه ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است. کاروان ها به خاطر تاج دو سال متوقف شدند.

امام جمعه تبریز گفت: طبق منابع، بیشترین زائران امسال از استان آذربایجان شرقی هستند و این نشان دهنده علاقه مردم آذربایجان به این انقلاب است.


با طبیعت سیزدهم فروردین مهربان باشیم

حجت الاسلام آل هاشم سیزدهم فروردین را روز طبیعت نامگذاری کرد و گفت: 13 فروردین روز علاقه به طبیعت و روز مهربانی است. روحانیت هرگز مخالف حضور مردم در طبیعت نیست، بلکه ما می خواهیم موازین شرعی را رعایت کنیم.

وی افزود: مردم می خواهند در فضایی آرام در طبیعت حضور داشته باشند و در کنار هم در طبیعت استراحت کنند اما برخی از افراد مثلا با بلندکردن صدای خود خجالت می کشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: در روز طبیعت بی خدا نباید به جنگل ها و عرصه های سبز آسیب وارد شود.


جمهوری رکن قوام نظام اسلامی است

وی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: 13 فروردین روز اعمال مردم سالاری دینی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم 98.8 درصد علاقه خود را به این نظام ثابت کردند.

وی تصریح می کند: جمهوری اسلامی می تواند دانشگاه ملت ساز و در ذات خود تمدن ساز باشد و رکن انسجام و ثبات نظام های مردم سالار جمهوریت جمهوری است و جمهوریت تحقق نمی یابد فقط با حضور مردم و مشارکت سیاسی یک ملت.

امام جمعه تبریز ضمن تشریح شعار سال در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: تولید ملی نقش موثری در حل مشکلات اقتصادی دارد و باید نهادهای مسئول را ملزم به تحقق سیاست کلان تولید ملی کرد. “


در ماه رمضان کمبود غذا نداریم

حجت الاسلام آل هاشم بر لزوم تامین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: شب گذشته با استاندار آذربایجان شرقی و امروز با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای تهیه غذای ماه مبارک گفت و گو کردیم. ماه رمضان که مردم نگران آن نباشند.»

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان برای تهیه مرغ، گوشت، خرما و برنج در ماه مبارک رمضان مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید