با واکسیناسیون دوباره به گردشگری بهشت ​​گمشده ایران نفس بکشید/ سیستان و بلوچستان مقصدی برای سفر هوشمند در پاساکرونا شد

ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782158

تاج ضربه سختی بر پیکره گردشگری سیستان و بلوچستان وارد کرده است اما روند رو به رشد واکسیناسیون و تغییر رنگ در نقاط مختلف این منطقه که به بهشت ​​گمشده گردشگری ایران معروف است، جان تازه ای به این منطقه بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ کرونا در دو سال اخیر خسارات زیادی به نقاط مختلف جهان از جمله بخش گردشگری وارد کرده است و در واقع می توان این صنعت را یکی از قربانیان اصلی این ویروس رسوایی دانست. .

اما سیستان و بلوچستان با پتانسیل های بکر و جلوه های گردشگری بی نظیری که به سرزمین عجایب و بهشت ​​گمشده گردشگری ایران شهرت یافت و قرار بود به مقصد گردشگری ایرانیان تبدیل شود نیز آسیب های زیادی را در این دره متحمل شد.

اما با شروع واکسیناسیون و روند رو به رشد آن در دولت سیزدهم که امیدها به بسیاری از اقشار جامعه بازگشت، گردشگری جان تازه ای گرفت و با تغییر رنگ نقاط مختلف این دیار کهن شرایط برای حضور بیشتر گردشگران فراهم شد. ارائه شده است. شد.

آسیب تاج به گردشگری

میتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گردشگری امروزه یکی از علمی ترین و تخصصی ترین فعالیت ها در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی است. .

این مقام مسئول افزود: گردشگری ماهیتی فرابخشی دارد و صنعت چتری محسوب می شود یعنی اگر گوشه چتر حفاری شود نمی تواند به محصول نهایی برسد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: از این رو رویدادهای مختلفی بر گردشگری اثرگذار است و موضوع تاج در این دو سال به گردشگری آسیب جدی وارد کرده است.

میرحسینی گفت: کالای گردشگری کالا نیست و قابل نگهداری نیست. بسیاری از کالاهای تولید شده در صنایع دیگر، اگر بازار تعطیل می شد، باز هم امکان فروش کالا در زمان دیگری وجود داشت، اما در گردشگری این توانایی وجود ندارد و زمان و هزینه دو جزء هستند. گذشت زمان صدمات زیادی را به همراه دارد.

7b64f2e9 fdc9 43dc 81ac 5a1ee6423786 خبر خاکستری

آسیب به اماکن گردشگری

وی ادامه داد: تاسیسات گردشگری در این مدت آسیب زیادی دیدند و اگر درآمد جانبی داشتند با کمک آن توانستند مجموعه خود را حفظ کنند.

این مقام مسئول گفت: اقدامی که این وزارتخانه در ستاد گردشگری، ستاد استانی و ستاد ملی تاج و تخت انجام داده اند، حذف تسهیلات گردشگری از چرخه خدمات رسانی، از ابتدای شیوع تاج و حتی بسیاری از اوقات در زمان برگزاری جلسات آموزشی بوده است. بسته شده اند. سعی کردیم گردشگری را در کلاس های اول حفظ کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: علی‌رغم توصیه کلی، سفر در هر صورت انجام می‌شود و لازم است از ثبت سایت‌های دارای مجوز خارج و از ثبت خارج نشود. قادر به انجام سفرهای کنترلی هدفمند است.

میرحسینی گفت: در ابتدا مقاومت وجود داشت، در برخی موارد استان قرمز بود و برای ادامه فعالیت اماکن گردشگری تابع دستور ستاد ملی ولیعهد بودیم و به دلیل اینکه امکان آوردن گروهی از استان همجوار وجود نداشت. ورودی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها «قرمز بودند، سفر کنسل شد و تورها وارد نشد.

وی ادامه داد: بر این اساس می توان بسته های تشویقی و حمایتی بهتری برای گردشگری در نظر گرفت که پنج عنصر اقتصاد مقاومتی شامل عدالت، محبوبیت، دانش بنیان، درون زا و برون گرا همه این مولفه ها در این حوزه است. گردشگری در حال ظهور است.

bd087b99 36b4 4cfa abb6 dd34c9fec950 خبر خاکستری

توزیع عادلانه ثروت در گردشگری

این مقام مسئول اضافه کرد: گردشگری ثروت را عادلانه تقسیم می کند، وقتی گردشگر خارجی وارد کشور می شود و وارد یک اقامتگاه بوم گردی روستایی در نقطه ای دورافتاده می شود، ارز را مستقیماً به خانواده روستایی تزریق می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون مردمی، استانداردسازی اماکن گردشگری، ارتقای کیفی آنها و اعتمادسازی مردم در زنجیره خدمات گردشگری که می توانند مسئولانه سفر کنند. بخشی دیگر از خدمات گردشگری است که در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی به همین منوال ادامه می دهیم.

میرحسینی گفت: کرونا مستمر است اما با بسته‌های جدیدی که طراحی می‌کنیم و سفر ایمن که تبلیغ می‌شود، تلاش می‌کنیم با رعایت شئونات بهداشتی و گردشگری این صنعت را در روستاها رونق دهیم.

وی ادامه داد: کرونا گردشگری را در روستاها معرفی کرده است. در سیستان و بلوچستان جمعیت در مناطق روستایی و عشایری غالب است و می توانند از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند. یکی از نقاط قوت سیستان و بلوچستان عناصر هویتی، فرهنگی و تمدنی است، «آنها پس انداز ملی ما محسوب می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای تبدیل شدن به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در پساتحادیه باید تفکر را به انگیزه تبدیل کنیم و مهارت های فعالان گردشگری را ارتقا دهیم. ما نیز با آموزش هایی که در حوزه انجام می شود، روی این موضوعات متمرکز شدیم. گردشگری، امید است با اقداماتی که انجام می شود، شرایط سفر در نیمه دوم سال بهبود یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت در کنار مشکلاتی که در زمینه نرم افزاری و کاهش سفر داشتیم، به زیرساخت های گردشگری استان نیز توجه کردیم. استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید