بحران انرژی اروپا تشدید خواهد شد

بر اساس این گزارش، دیمیتری مدودف افزود که حتی قصد کشورهای غربی برای دست کشیدن از منابع انرژی روسیه بر میلیون ها اروپایی تأثیر منفی می گذارد.

مدودف گفت که حتی محرک اصلی جریانات علیه روسیه در جهان یعنی آمریکا نیز با مشکلاتی مواجه است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه پیشتر گفته بود که بسته ششم تحریم های اروپا علیه روسیه با هدف شعله ور کردن آتش انقلاب جهانی در اقتصاد است.

وی افزود: اروپا در حال بررسی بسته ششم تحریم برای سقوط اقتصاد روسیه است، اما به نظر می رسد هدف روسیه نیست، بلکه شعله ور شدن آتش انقلاب جهانی در اقتصاد است، اما برخی فراموش کرده اند که این انقلاب برای آنهاست. بچه های خودش را خواهد بلعید.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه پیش از این گفته بود که حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین کم رنگ شده است و افزود که کیف تحت تأثیر واشنگتن و اتحادیه اروپا مذاکرات با مسکو را به حالت تعلیق درآورده است.

مدودف افزود: ساختار امنیت در جهان پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر کرده است و با وجود اراده آمریکایی ها، اکنون نظم متوازن جدیدی در حال شکل گیری است.

لازم به ذکر است که روسیه در 24 فوریه سال جاری (26 مارس سال گذشته) عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین برای غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه زمانی انجام می شود که مقامات می گویند مسکو چاره ای جز مخالفت با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو ندارد.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که در صورت اعلام تمایل اوکراین برای بازگشت به میز مذاکره، مسکو پاسخ مثبت خواهد داد و عدم اراده اوکراین به بن بست منجر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید