بحران در پرسپولیس؛ عزیر به یحیی هشدار می دهد

بحران در پرسپولیس؛  عزیر به یحیی هشدار می دهد

پرسپولیس در دیدار مقابل کپر رفسنجان در نهایت توانست از 2000 پاس گل عبور کند که طبق استاندارد پرسپولیس باید در بازی قبل این عدد به دست می آمد اما شرایط متفاوت سرخپوشان این رکورد را یک هفته به تاخیر انداخت.

بازیکنان پرسپولیس در این فصل 2149 پاس گل رد و بدل کرده اند و با میانگین 429 پاس در هر بازی جایگاه خوبی در لیگ ایران دارند اما از نظر دقت پاس، پرسپولیس در رده تیمی ثابت قرار دارد.

سفیدپوشان صوفیه در این فصل میانگین دقت 78.3 درصدی دارند، در مقایسه با حداقل 80 درصدی فصل گذشته.

فرشاد فرجی با توجه به اینکه تمام دقایق بازی را انجام داده است با ۲۴۵ پاس بیشترین تعداد پاس را در بین بازیکنان دارد. دقیق ترین بازیکنان پرسپولیس علی نعمتی و میلاد سرلک هستند که کمی بیش از 90 درصد پاس های خود را به دست آورده اند. البته فقط یک پاس کلیدی دادند تا نشان دهند این دقت پاس بالا مربوط به تبادل توپ با ریسک کم است.

رضا اسدی دیگر هافبک دفاعی پرسپولیس که در این فصل 5 پاس کلیدی داد، با پاس صحیح ناامیدکننده 79.19 درصد وارد ششمین بازی خود خواهد شد. اسد اگرچه سعی می کرد در این بازی عملکرد خوبی داشته باشد، حتی با پاس های کم خطر اما بسیار اشتباه به نظر می رسید و به هیچ وجه رقم قابل اعتمادی از خود نشان نمی داد. او در بازی دیروز نیز بارها توپ را لو داد.

وحید امیری اگرچه کمتر از اسد در زمین حضور دارد، اما پاس های بیشتری داده است. مهدی ترابی که در این فصل درخشش چندانی نداشت همچنان با 7 پاس کلیدی بهترین بازیکن پرسپولیس از این نظر محسوب می شود. او دقت پاس های چندان خوبی ندارد اما باید به این نکته اشاره کرد که ترابی بیشتر بازی را در زمین حریف می گذراند و توپ هایش از زیر فشار حریف عبور می کند.

نکته مهم اما آمار نامطلوب از دقت پاس های تیم پرسپولیس است که در مالکیت توپ و موقعیت یابی این تیم نیز تاثیرگذار بوده است. به نظر می رسید پرسپولیس در مرکز زمین همچنان با خلاء بازیکنی دست و پنجه نرم می کند که می توانست توپ را با دقت ارسال کند و در کناره ها به خصوص مدافعان راست و چپ اصلا قابل اعتماد نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید