بخشنامه بازنشستگی فرهنگیان در سمت های آموزشی و اداری وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه بازنشستگی فرهنگیان در سمت های آموزشی و اداری وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه بازنشستگی پست های آموزشی و اداری وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

با عرض سلام و احترام
دستگاه های اجرایی می توانند بر اساس بخشنامه شماره 50/710 مورخ 1398/12/24 و در رابطه با بند «الف» ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان خود را با حداقل 30 سال سابقه خدمت به مشاغل غیرتخصصی و 35 سال منصوب کنند. سنوات برای مشاغل تخصصی. مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر به درخواست کارمند برای سنوات بعد از 30 سال بازنشسته می شود لذا نکات زیر جهت اقدام مقتضی ابلاغ می گردد.

بخشنامه بازنشستگی پست های آموزشی و اداری
1- میزان مستمری بر اساس ماده 78 قانون استخدامی «متوسط ​​حقوق و مزایای مشمول کسر دو سال آخر خدمت مستخدم و به ازای هر سال سابقه خدمت بالای 30 سال 2.5 درصد به مستمری اضافه می شود. لذا جهت بهره گیری از فرصت ها و تجربیات همکاران محترم و بهره مندی کامل از مزایای رتبه بندی مستمری، ادامه خدمت کارکنان فقط در واحدهای آموزشی و در پست های آموزشی تعیین شده و مورد تایید توسعه مدیریت می باشد. هیئت مدیره استان و با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای متعددی از جمله نیاز و ضرورت استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، عدم وجود نیروی مازاد در زمینه کاری مورد نظر و غیره بلامانع است.
2- مشمولانی که از تاریخ 1400/06/31 (عملکرد قانون درجه بندی) بازنشسته شده اند از مزایای درجه بندی بر اساس رتبه کسب شده برخوردار خواهند شد و احکام بازنشستگی آنان طبق مقررات اصلاح می گردد.
3- به استناد بخشنامه شماره 543420 مورخ 1397/09/25 سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه خدمت مستخدمین شاغل در پست های اداری با مدرک لیسانس و کمتر در مشاغل تخصصی و غیر تخصصی با سی. سالها تجربه در خدمات کشوری و در هر سنی و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر با سی سال سابقه کار در خدمات کشوری بنا به درخواست ذینفع و سی و پنج سال سابقه کار در امور کشوری امکان پذیر نمی باشد. خدمت و با هر سن کافی قبلی امکان پذیر نمی باشد، لذا از هرگونه مکاتبه در خصوص ادامه خدمت مامورین اداری (دارای سمت) تاییدیه سازمانی خودداری شود.
4- لازم به یادآوری است از صدور ابلاغیه بازنشستگی در تاریخ سی و یکم طی شش ماهه اول سال خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید