بخشنامه جدید وزارت حریم خصوصی برای طلافروشان

بخشنامه جدید وزارت حریم خصوصی برای طلافروشان

مالیات بر عایدی سرمایه برای واحدهای صنفی طلا اعمال نمی‌شود و مانده اولیه در سیستم معاملات کلی مربوط به دارایی‌های شخصی یا سرمایه‌ای که در فرآیند تولید و فروش شرکت ندارند، ثبت نمی‌شود.

به گزارش سایت طلا، علیرضا شاه میرزایی معاون وزیر بازرگانی و خدمات در بخشنامه ای با اشاره به ارائه تسهیلات جدید برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت یا سامانه مالیاتی، بر عدم اعمال مالیات بر عایدی سرمایه تاکید کرد. به واحدهای طلا و همچنین ثبت مانده اولیه در سامانه جامع معاملات، با دارایی یا سرمایه شخصی که در فرآیند تولید و فروش دخالتی نداشته باشد، مرتبط نخواهد بود.

در این نامه آمده است: پس از نشست روز گذشته در اتاق اصناف ایران با حضور رؤسای اتحادیه های صنفی طلای مراکز استان ها و هماهنگی با نهادهای ذیربط در جلسه روز گذشته با حضور معاون وزیر، به شرح زیر خواهد بود. اعلام کرد؛

1- همانطور که مسئولان ذیربط وزارت نظام جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی (سامانه مالیاتی) قبلاً اعلام کرده اند، این دو سامانه به هم متصل شده و هرگونه اطلاعات ثبت شده در یکی از سامانه ها به سامانه دیگر منتقل می شود.

2- در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه یا CGT یا مالیات مشاغل با وجود اینکه هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده و به قانون تبدیل نشده است، لازم به اطلاع است که طبق متن مصوب مجلس، این مالیات اعمال نمی شود. به اتحادیه های صنفی و با توجه به نگرانی های ایجاد شده توسط مردم به عنوان مشتریان اصناف، لازم به ذکر است که علاوه بر معافیت تا سقف 150 گرم برای هر فروش طلا به اصناف ثبت شده در سامانه مالیاتی این واحدها. ، متن مصوبات معافیت کامل از هرگونه مالیات بر عایدی سرمایه را در نظر گرفته است. در صورت صحت اطلاعات، مردم نه تنها هیچ نگرانی نخواهند داشت، بلکه مشتاق ثبت اطلاعات برای بهره مندی از معافیت مالیاتی نیز خواهند بود. .

3- همانطور که بارها و بارها مدیران اتحادیه ها و اتاق های طلا اعلام کرده اند در اجرای قانون و مبارزه با قاچاق و پولشویی با تمامی دستگاه ها توافق و همکاری دارند و نه تنها تفاوتی بین معاملات طلا با سایر معاملات وجود ندارد، بلکه به دلیل ویژگی های خاص این تجارت در اعمال قوانین فوق الذکر پیشرو بود.

4- در خصوص ثبت اولیه موجودی کالا در سامانه کل معاملات، در وهله اول این ثبت مربوط به اموال شخصی یا سرمایه تاجر که در فرآیند تولید و فروش لحاظ نشده است، نمی باشد. ثانیاً، با توجه به هماهنگی های انجام شده با ناظران و بازرسان، مقرر شد اشتباهات و نواقص در ثبت اطلاعات تجار خرد به عنوان «تردد» پیگرد قانونی نداشته باشد و قاچاق در درجه اول مربوط به جریان ورود و خروج از کشور.

5- قطعاً اعضای هیأت مدیره انجمن های مرتبط با طلا و فلزات گرانبها باید در اجرای قانون پیشتاز باشند.

6- طرح ها و پیشنهادات خوب اصناف طلا از جمله تسهیل در تامین طلای خام کارگاه های طلا، تسهیل ورود موقت طلای خام صادراتی، فروش پلکانی مصنوعات طلا در قالب تسهیلات ازدواج، امکان تامین آسان طلا. برای مشارکت مردم در طرح‌های خرید اعتباری و حتی مشارکت در سود اجاره طلا، تسهیل فرآیندهای درجه‌بندی، کاهش تقلب و مستندسازی طلا و لزوم تغییر رویه رسانه‌ها در گزارش‌دهی صنعت طلا با جدیت پیگیری می‌شود. ادارات مربوطه و گزارش اقدامات به بالاترین مقام وزارت تسلیم گردد.

7- هماهنگی کامل بین بازرسان و ناظران نهادهای مختلف ضروری است و بر اساس قوانین صنفی کشور از ظرفیت کمیسیون های نظارت صنفی برای این هماهنگی استفاده شود.

بخشنامه جدید وزارت حریم خصوصی برای طلافروشان24647285 خبر خاکستری