شورای رقابت از وزارت حریم خصوصی خواسته است اسناد مبالغ اعطایی به مشاغل اینترنتی را ارائه کند


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907772

شورای رقابت در نامه‌ای از وزارت حراست خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از طرح توزیع بسته دو هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از اختلال در دسترسی به فضای مجازی به‌دلیل مشکوک شدن به اقدامات ضدرقابتی و ضرورت شد. رعایت مقررات توسعه رقابت و ضدانحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شورای رقابت در نامه‌ای از وزارت حراست خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از طرح توزیع بسته دو هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از اختلال در دسترسی به فضای مجازی به‌دلیل مشکوک شدن به اقدامات ضدرقابتی و ضرورت شد. رعایت مقررات توسعه رقابت و ضدانحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در پی اعلام مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حریم خصوصی و دریافت اطلاعات قطعی از تصمیمات این وزارتخانه برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از قطع اینترنت، شورای رقابت بر رعایت قوانین رقابت در اجرای این اقدام کمکی تاکید کرد.

این حمایت که در قالب یک بسته تبلیغاتی خواهد بود، ذینفعان زیادی دارد. از یک سو کسب و کارهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ بسیاری وجود دارند که هر کدام به نوعی از اختلال در دسترسی به فضای مجازی آسیب دیده اند و از سوی دیگر علاوه بر سازمان صدا و سیما، بسترهای بسیاری دیگر نیز وجود دارد. فعال برای تبلیغات؛ بنابراین در اعمال تبعیض آمیز این حمایت احتمال برخی اقدامات ضدرقابتی وجود دارد و رعایت ضوابط رقابت مندرج در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی ماده 44 به ویژه موضوع ضروری است. ماده 52 این قانون و همچنین هرگونه کمک دولتی به مشاغل طی فرآیندی شفاف و بر اساس قوانین و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به ذینفعان بسته کمکی اعطا می شود.

لازم به ذکر است شورای رقابت درخواست کرده است گزارش تفصیلی و اطلاعات کاملی از روند اجرای مراحل و روند حمایت های مذکور ارائه و مبالغ و مستندات قانونی مبالغ توزیع شده در اختیار مشمولان این حمایت ها قید شود.

دیدگاهتان را بنویسید