بخش‌های خصوصی از ظرفیت ایجاد شده در تاجیکستان استفاده نماید

وزیر نیرو وی با تاکید بر اینکه زمینه های همکاری فراوانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان وجود دارد، گفت: از فعالان بخش خصوصی در ایران دعوت می کنم تا با توجه ویژه به بازار تاجیکستان از فرصت ها و زمینه های فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

محرابیان با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور ادامه داد: روابط سیاسی ایران و تاجیکستان در بهترین شرایط قرار دارد که باعث شده بیش از پیش از فعالیت های بخش خصوصی حمایت شود. علاوه بر این، تاجیکستان بازار مناسبی برای بهره برداری و عرضه محصولات و تولیدات شرکت های بخش خصوصی ایرانی است که این مشکل را پیچیده تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است شرکت‌های بخش خصوصی در ایران به فکر اجرای پروژه‌های مهندسی و تولیدی مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی تاجیکستان باشند، چرا که زمینه‌های لازم برای حمایت از پروژه‌های مشترک بین دو کشور امکان بهره‌مندی از بازار منطقه‌ای را برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند. .

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر فعالیت های فنی و مهندسی قابل توجهی در تاجیکستان توسط مهندسان ایرانی و بخش خصوصی در حال انجام است و این کمیسیون مشترک به دنبال افزایش این فعالیت ها است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی می‌توانند در بسیاری از پروژه‌های فنی و مهندسی در تاجیکستان فعالیت کنند، گفت: به منظور تسهیل و حمایت از این روابط و فعالیت‌ها، اسناد مهمی تصویب شده است که انتشار آن‌ها می‌تواند به شرکت‌های علاقه‌مند در بهره‌برداری از زمینه‌ها کمک کند. کمک های همکاری