بخشی از مالیات، هومی و زکات صرف تحکیم بنیان خانواده شود/ هدف اصلی همایش گسترش فرهنگ انسجام بین ادیان است.

زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801029

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ فاطمی در کشور کم رنگ می شود، فرهنگ زایمان نیز تغییر می کند، گفت: بخشی از مالیات، هوموس و زکات باید صرف تحکیم خانواده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، لاله افتخاری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های همایش بین المللی اتحادیه زنان مسلمان با عنوان بانو مهر که در سالن همایش های دانشکده اصول برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار این همایش زنان، راه فاطمی است، گفت: زندگی و تمدن نوین اسلامی: این همایش برای اولین بار توسط امام معصوم (ع) برگزار می شود.
وی ادامه داد: اعلام وجود و برگزاری این همایش در روز میلاد حضرت معصومه (س) اعلام شد.
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: اساس این اتحادیه بر انسجام است، یعنی. وحدت، هم افزایی، شناسایی و ظرفیت سازی و توجه به زنان مذاهب مختلف اسلامی.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش کمیته های مختلفی راه اندازی شده است که یکی از آنها کمیته قدس است که فعالیت های زیادی در حوزه قدس انجام داده است.
افتخاری با اشاره به برگزاری همایش هایی در کشورهای مختلف برای تحقق اهداف کنگره گفت: گسترش فرهنگ تقریب بین ادیان و احترام به نظرات دیگران، دیدار با بانوان توجه، نخبه و مسلمان در سراسر جهان با استفاده از ظرفیت بانوان. ایجاد انسجام بین جمعیت فعال زن مسلمان در سراسر جهان، معرفی و تبیین شخصیت و مسئولیت های حقیقی و حقوقی زنان مسلمان و تحکیم پایه های امنیت و صلح جهانی و ارتقای حقوق بشر به ویژه زنان از جمله اهداف و مقاصد است. اتحادیه زنان مسلمان
وی افزود: برای تحقق اهداف اتحادیه باید اقداماتی از جمله ایجاد شبکه های مجازی و غیر مجازی از بانوان فعال اجتماعی، پویا و تاثیرگذار در مجامع بین المللی انجام شود.
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان افزود: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، کارگروه ها، سمینارها، همایش ها و میزگردها برای تبیین حقایق دین مبین اسلام، انتشار کتاب و مجلات و انتشار و تولید نرم افزار و توزیع آن در بین فعالان. بانوان متخصص و متخصص خانواده و تاکید بر ایجاد موسسات و انجمن های خیریه از دیگر اقدامات برای تحقق اهداف اتحادیه است.
وی با اشاره به وظایف اتحادیه در فضای مجازی گفت: در این راستا وظیفه راه اندازی شبکه های اجتماعی مجازی و اینترنتی موثر را داریم تا تبادل نظر و همدردی بین زنان مسلمان را تسریع کنیم و به عنوان نماینده زنان پیشرو در جهان حضور داشته باشیم. “
افتخاری بیان کرد: در این راستا اتحادیه زنان مسلمان همایش های بین المللی با عنوان فاطمه بانو مهر را در کشورهای ایران، بحرین، گینه، کویت، انگلستان، افغانستان، سوریه، پاکستان، نروژ، لبنان و برخی کشورهای دیگر برگزار کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در این راستا اتحادیه همایش هایی را در قالب 21 برنامه با عنوان فاطمه بانو مهر در شهرهای تهران، قم، کرمانشاه، هرمزگان، گیلان، کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار کرد. “
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: استقبال از همایش هایی که در استان های مختلف کشور برگزار کردیم بسیار بالا بود و در برخی شهرها از ائمه جمعه اهل سنت نیز استقبال شد که نشان دهنده اهمیت و احساس این موضوع است. از آن.”
وی خاطرنشان کرد: میهمانان بسیاری از کشورهای مختلف برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و سعی کرده اند از ظرفیت علمی و پژوهشی این همایش استفاده کنند.
افتخاری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 800 اثر به دبیرخانه رسیده است، گفت:
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با مسئولان دیدار داشته باشیم و پیام برخی از مراجع به این همایش در روز برگزاری همایش پخش می شود.
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به اینکه بودجه ما از بیت المال نیست، گفت: بخشی از مالیات، زمین و زکات باید صرف تحکیم بنیان خانواده شود.
وی ادامه داد: وقتی فرهنگ فاطمی در کشور کم رنگ می شود فرهنگ ولادت نیز تغییر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید