برای کارکنانی که واکسینه نشده اند مجازات اعلام شده است

برای کارکنانی که واکسینه نشده اند مجازات اعلام شده است

روز جدید : معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نظر و کارمند آماده است.

محسن فرهادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نحوه برخورد با کارمندانی که واکسن تاج را انجام نداده‌اند، گفت: بررسی کنید که کارمند در واکسن اول و دوم واکسینه شده باشد و حتی نوع واکسن را مشخص کنید.

وی افزود: کارکنان وظیفه کشوری باید بدون عذرخواهی به کارکنانی که واکسینه نشده و تبرئه شده اند اطلاع دهند و آزمایش CPR این افراد باید هر 15 روز یک بار برای دستگاه انجام شود، ضمن اینکه فرد و کارمند واکسینه می شوند.

فرهادی درباره مجازات کسانی که واکسن نزده اند گفت: گفتن تنبیه خوشایند نیست. امیدواریم به این مرحله نرسد، اما اگر خدای ناکرده کارمند اصرار به عدم واکسن زدن داشته باشد ممکن است تا زمانی که سر کار است سر کار نیاید. البته این ابتدا با مرخصی بدون حقوق شروع می شود.

وی افزود: سازمان استخدامی کشور اعلام کرده است که برای این افراد ابتدا مرخصی اجباری بدون حقوق و در نهایت غیبت و سپس خدای ناکرده برای تخلفات اداری در هیات مدیره ثبت می شود و به این ترتیب اختیارات ویژه ای به سازمان استخدامی داده است. به مافوق مستقیم این کارمندان.

زمانی که فرد واکسینه نشده باشد باید هر 15 روز یکبار به آزمایشگاه مراجعه کند

فرهادی گفت: امیدواریم کارکنانی که واکسینه نشده اند راضی باشند تا کم کم واکسینه شوند. وقتی فردی واکسینه نمی شود، طبیعی است که هر 15 روز یک بار به آزمایشگاه مراجعه کند و این امر گران است و دولت و دانشگاه علوم پزشکی موظف به انجام این گونه CPR نیستند. نمونه رایگان برای موارد مشکوک و تشخیص. هزینه آزمایش برای فرد واکسینه نشده نیز مشکل ساز است و بهترین توصیه این است که افراد در فاز اول فصل اقدام به واکسیناسیون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید