برخورد با دلالان، واسطه گری و رشد درآمد، اجرای زراعت قراردادی / سهم دولت، بخش خصوصی و کشاورزان در سود و زیان تولید

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802385

شأن و اقتدار کشاورز به عملکرد کشاورزی قراردادی بستگی دارد.

کشاورزی قراردادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان راهکار نهایی برای جلوگیری از فساد و زیان محصولات کشاورزی، ضد دلالی، میانجی گری و افزایش درآمد کشاورزان معرفی شده است و اجرای آن موجب حمایت کشاورز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ کشاورزی قراردادی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می شود و توسط فائو توصیه می شود، تقریباً یک موضوع جدید در ایران است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این روش کشاورزی مؤلفه امنیت غذایی کشور را تعریف و تأمین می کند.

این نوع کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان تصمیم نهایی برای جلوگیری از فساد و زیان محصولات کشاورزی، مقابله با میانجی گری، میانجی گری و افزایش درآمد کشاورزان معرفی و اجرای آن کلید خورده است.

در کشاورزی قراردادی، کشاورز با یک شرکت و یک سرمایه گذار قرارداد منعقد می کند و در طول دوره تولید، سرمایه گذار از کشاورز حمایت مالی و سرمایه گذاری می کند و در نهایت محصول را به قیمتی که در وهله اول توافق شده خریداری می کند. بخش خصوصی جایگزین دولت در تدارکات و حفاظت می شود و امور بخش های کشاورزی و تولیدی بیشتر خصوصی می شود که در راستای سیاست های هنر است. 44 قانون اساسی.

جهاد کشاورزی معتقد است اجرای کشاورزی پیمانی مشکلات کشاورزان از جمله تامین مواد اولیه، عرضه محصول در بازار، فروش یا هدف گذاری صنایع تبدیلی و… را برطرف می کند. بر اساس توافق کشاورز با شرکت است.

ما در تلاش هستیم تا با به کارگیری روش های کشاورزی مرسوم بهره وری را افزایش دهیم

عطاءالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: کشت متعارف محدود به یک یا دو محصول نیست و در بخش های مختلف ظرفیت دارد که بحث کشت متعارف را توسعه داده است.

وی گفت: نه تنها در حوزه تولیدات گیاهی، بلکه در بحث دامپروری نیز اگر انتظار داریم تولید پایدار داشته باشیم، کشاورزی قراردادی باید جزو اولویت های ما باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه میانگین تولید گندم استان در حوزه آبیاری چهار تن و در حوزه بارانی حدود یک تن است، یادآور شد: این رقم نسبتاً پایین است و پیش بینی می شود در قالب کشاورزی متعارف بتوانیم بهره وری را در بخش آبیاری افزایش دهیم. بخش کشاورزی و مواد خام مورد استفاده ما می توانیم کمیت و کیفیت تولید را به نحو مطلوب ارتقا دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه حدود 2.6 میلیارد دلار برای واردات گندم هزینه می شود. باید برای گندم به عنوان یک کالای استراتژیک که اقتدار و امنیت غذایی و همچنین اقتدار کشور را تامین می کند، سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود. “

fe7ed832 4b0e 42ff 981f 72e6bf460c74 خبر خاکستری

کمک به کشاورز در تامین مواد اولیه، کشت، زراعت و برداشت کشاورزی متعارف

وی با بیان اینکه هدف اصلی فرآیند کشت قراردادی کمک به کشاورز در تامین مواد اولیه، کشت، زراعت و برداشت است، افزود: اگر بخواهیم مقدار قابل توجهی گندم به ویژه در شرایط تحریم داشته باشیم باید داشته باشیم. برنامه ریزی دقیق برای کشاورزی قراردادی در کشاورزی. «قرارداد ما نباید دیدگاه خود را به یک قرارداد روی کاغذ محدود کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: همه ما موظف هستیم در توسعه کشاورزی پیمانی تلاش کنیم، باید از ظرفیت های استان به نحو مطلوب استفاده کنیم، 11 کارخانه آرد در این استان پتانسیل خوبی هستند که می توان از آنها برای توسعه این شکل از کشاورزی استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید منتظر تکلیف برای ورود به بحث کشاورزی پیمانی باشیم، باید در این زمینه گام های جدی برداریم و شرکت نگهداری، تعاون روستایی، غله، بیمه و سایر مراکز مرتبط وارد و کنار هم باشیم. وی افزود: ما همراه با بخش خصوصی و کارخانه ها رقم قابل توجهی را برای این استان رقم خواهیم زد.

عزت و اقتدار کشاورز ما به عملکرد کشاورزی قراردادی بستگی دارد

به گزارش جهانبین نیوز؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست هماهنگی تبیین سیاست های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر گسترش کالاهای اساسی کشاورزی که در آبان ماه برگزار شد، گفت: به.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی پیمانی محوری ترین کار وزارت جهاد کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و اقتدار کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی پیمانی است.

ساداتی نژاد افزود: برای حمایت از کشاورز باید به سمت کشاورزی پیمانی برویم تا معیشت کشاورز بهبود یابد و بهره وری و تولید افزایش یابد، بنابراین کشاورزی پیمانی شاخص ارزیابی ما در استان ها خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این دولت مردمی است و مردمی ترین بخش آن وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: ارتقای بخش خصوصی، شورای کشاورزی.

5cc4257c e77b 4fcc 97d3 441a87066283 خبر خاکستری

اجرای کشاورزی پیمانی در چهارمحال و بختیاری با همکاری بخش خصوصی

محسن مهدوی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: کشاورزی قراردادی فرآیند تولید محصولات کشاورزی بر اساس قرارداد کتبی بین تولیدکننده و خریدار است.

وی با بیان اینکه سران کشور در سال جاری به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی و سازمان تعاون روستایی اعلام کردند، بیان کرد: مدیران غیردولتی این طرح را آسیاب ها، آسیاب ها، سیلو داران، کارخانجات ماکارونی و فعالان صنعت آرد و نان تشکیل می دهند.

مهدوی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزو استان های پایلوت کارمندان کشوری نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین با همکاری بخش خصوصی می توانیم این کار را انجام دهیم.

تامین بخشی از نقدینگی خارج از دولت باعث تثبیت قیمت گندم می شود

حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: تامین نقدینگی هنگام خرید محصولاتی مانند گندم هم برای دولت مشکل ایجاد می کند و هم تورم.

وی افزود: بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای خرید محصولات کشاورزی باید خارج از دولت تامین شود و این امر برای تثبیت قیمت واقعی گندم ضروری است زیرا هر چه قیمت گندم واقعی تر باشد، کارخانه دار، بازرگان و فعالان از صنعت و آرد متناسب با آن خواهد بود. ” قیمت واقعی سود واقعی خواهد بود.

d580c811 511a 405d b803 5acf0348515b خبر خاکستری

خرید خط باید به کشاورزی قراردادی منجر شود

برزگر خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی مشکلات کشت، تامین بذر، کود، سموم، آزمایشگاه و بیمه را با کشاورز در میان گذاشتم، اما توافق بر سر قیمت خرید انجام شد و این دو مقوله دو مقوله جداگانه هستند. : خط مورد نظر باید در کشاورزی قراردادی باشد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ همانطور که در کشاورزی با قراردادهای دولتی، دولت و بخش خصوصی در سود و زیان کشاورز شرکت می کنند و باید در طول دوره تولید از کشاورز حمایت کنند، این روش کشاورزی می تواند برای کشاورز بسیار مفید باشد، همچنین می تواند به کشور کمک کند. تولید محصولات استراتژیک مانند گندم خودکفا می تواند نقش مهمی در تضمین امنیت غذایی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید