اجرای طرح زراعت قراردادی گندم در سرحس/ رفع مشکل نقدینگی کشاورزان برای کاشت


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918302

صفاییان گفت: طرح زراعت قراردادی گندم در شهرستان سرحس اجرا شد و فرصت مناسبی برای کشاورزان فراهم شد تا در اجرای این طرح مشارکت کرده و بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر صفایان دبیر نظام صنفی کشاورزان شهرستان سرخس در گفت و گو با خبرنگار صبح توس گفت: در زمان کاشت گندم اکثر کشاورزان مشکل نقدینگی دارند و به همین دلیل مصرف کود را به تعویق می اندازند که با کشت قراردادی این مشکل حل می شود. “

صفاییان افزود: در حال حاضر با اجرای پیمانکاری گندم، فرصت مساعدی برای کشاورزان فراهم شده است تا با مشارکت در اجرا، بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی بیان کرد: با کشت قراردادی و تامین مواد اولیه، عملکرد تولید گندم در مزارع شهرستان سرحس افزایش می یابد.

دبیر نظام صنفی کشاورزان شهرستان سرحس گفت: کشاورزی پیمانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می شود که علاوه بر حمایت از کشاورزان، باعث می شود کشور در جهت خودکفایی گام بردارد و برنامه ریزی اصولی کشت را فراهم کند.

صفاییان تصریح کرد: کشاورزانی که تمایل به مشارکت در اجرای این طرح را دارند می توانند با کارشناسان حوزه خود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تماس گرفته و یا از طریق سامانه کشاورزی ثبت نام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشاورزی پیمانی برنامه ریزی لازم برای تولید محصول متناسب با بازار و خودکفایی گندم انجام می شود و این امر از هدر رفتن منابع و آب به دلیل وضعیت تنش آبی در حوزه کشاورزی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید