برخی به تحقیر انسان می گویند مذاکره/ قیام حسینی یعنی ایستادگی در برابر بدعت و انحراف.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891761

استاد دانشگاه علی محمد جلوه و کارشناس علوم قرآن و حدیث گفت: برخی ذلت را مذاکره می نامند، اما در سیره اهل بیت(ع) چنین چیزی وجود ندارد و اگر مذاکره باشد. این برای هدایت و هدایت است و این نجات امت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد دانشگاه «علی محمد جلوه» و کارشناس قرآن و حدیث در پاسخ به سوال خبرنگار هشتم مبنی بر اینکه برخی جناح های سیاسی حادثه کربلا را نوعی تلاش برای مذاکره با دشمن می دانند! وی به تحلیل این سخنان پرداخت و گفت: برخی ذلت را مذاکره می نامند، اما در سیره اهل بیت علیهم السلام چنین چیزی وجود ندارد و اگر مذاکره باشد برای هدایت، هدایت و نجات امت است. “

وی با بیان اینکه عده ای عمداً عاشورا را تحریف می کنند و از این طریق سفسطه می کنند، تصریح کرد: امام حسین(ع) راه زندگی را به همه و آیندگان حتی عمر بن سعد آموخت، هرچند به زندگی دنیوی راضی بودند و اینطور نیست. یک زندگی ایده آل، در حالی که زندگی در اسلام یک زندگی ایده آل است. زندگی واقعی انسان، حیات طیبه است، نه حیات طبیعی. زندگی واقعی انسان یک زندگی عمودی است که در آن وسعت زندگی مهمتر از طول آن است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در زندگی اسلامی ممکن است عمر کوتاه باشد، اما مانند زندگی حضرت رقیه (س) تمام دنیا را در بر می گیرد و حضرت فاطمه زهرا (س) می گوید: امام حسین (ع) با بدعت مقابله کرد و تحریف متوقف شد. در زمان بدعت، مردان حتماً باید درایت داشته باشند و سکوت نکنند، که متأسفانه برخی هستند.

جلو با تاکید بر بصیرت، جهاد و تبیین که رهبری فرمودند، گفت: امروز وقت جهاد با تبیین است. گزش حرام در کربلا مردم را کر و نابینا کرده بود و اکنون گزش حرام آمریکایی و انگلیسی و وابسته به آنها کر و کور شده است.

این استاد دانشگاه به سه محور «حقوق اداری»، «حقوق مرکزی» و «حق کمک» اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم حق را به رسمیت بشناسیم. خیلی ها هستند که اصلا درستکار نیستند و زندگی عادی خود را دارند. این افراد حق طلب نیستند و آنقدر از انسانیت دور هستند که ما با آنها کاری نداریم اما کسانی که حق را می یابند یا کمک می کنند افراد واقعی هستند نه انسان نما.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ماست که حق را بشناسیم و به آن کمک کنیم، خاطرنشان کرد: هر جا که امام باشد، حق است و حق تابع امام است، همانطور که هر جا علی (ع) باشد حق است. معنی دارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید