برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری امکانات آموزشی ندارند/ بودجه ای برای خرید نفت در مناطق فقیر نداشتیم.

زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790491

فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال رفع مشکلات آموزش و پرورش هستیم اما امسال بودجه ای برای خرید نفت در مناطق فقیر نداشتیم و وام های بانکی دریافت کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی با تشکر از دغدغه شوراها برای مشکلات و دغدغه های مردم گفت: تلاش می کنیم تا تمامی مشکلات مدارس استان حل شود اما با وجود شرایط اقتصادی باید مشکلات را در اولویت قرار دهیم و برای آرمان ها گام برداریم چرا که آموزش و پرورش او آینده نگر است. انتظار می رود تمامی کارکنان مؤسسات و مؤسسات تنها در عمل از تحصیل خارج نشوند.
وی افزود: هرکس معلم می شود فقط به تدریس نیاز دارد اما گاهی برخی از معلمان از وظایف ذاتی خود عدول می کنند. اگر یکی از اعضای شورای شهر بخواهد از مدرسه بازدید کند باید با مدیر آموزش و پرورش شهر همفکری کند، زیرا شوراهای اسلامی بیهوش هستند: «در مقابل استاندار نایستید.
قائد امینی گفت: آموزش و پرورش در زمان ولیعهد تنها اداره کل استان بود که نزدیک به سه امتیاز رشد داشت و بر خود لازم می دانم از مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردل و سایر مسئولین ذیربط که در سال جاری از اردل تقدیر و تشکر نمایم. 3 المپیاد کشوری و 33 معلم پذیرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان از پایان سال 97 تاکنون 89 پروژه خیریه داشته است، افزود: سال گذشته یک قطعه برای کلاس دانش آموزی در زردلیمه خریداری و در منطقه نصب کردیم. می خواستیم در ته آب مدرسه بسازیم اما برای واگذاری زمین همکاری نکردیم.
قائد امینی با اشاره به اینکه برخی از روستاها عملاً امکانات آموزشی ندارند، گفت: تلاش می کنیم امکانات را به صورت عادلانه در استان توزیع کنیم. الان مشکل اصلی ما مدارس دو نوبته است. در برخی مدارس دانش آموز بسیار زیاد است و به دنبال حل مشکلات هستیم اما امسال بودجه ای برای خرید نفت از مناطق فقیر نداشتیم و از یکی از بانک ها وام دریافت کردیم.
وی گفت: مستمری بگیری که سنوات و پاداش او پرداخت نشده است نباید از این اداره کل ناراحت شود. اکنون وام ها متمرکز شده اند و ما نداریم. این در صلاحیت مدیرکل استان نبود. با توجه به اینکه 1459 معلم بازنشسته داریم از یک طرف مجوز استخدام مجدد نداریم و از طرف دیگر اعتبار کافی برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنها وجود ندارد. ما قبلاً هیچ ملکی را فروخته ایم.
قائد امینی گفت: دوره های تربیت معلم را به طور منظم برگزار می کنیم که بخشی از آن در شهرستان برگزار می شود تا دانش معلمان در آموزش و پرورش به روز شود و قطعا نیروهای تازه جذب شده با سازماندهی آموزش و پرورش بیکار و معتقدیم شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند. از آموزش جدا نیست و هدف هر دو جلب رضایت مردم است.
وی اذعان داشت: ما معلمانی را که برای خدمت استخدام شده اند بر اساس حساسیت قرار نمی دهیم. اعضای شورا با توافق شهرداران برای پرداخت 4 درصد با مدیران آموزشی شهرستان ها تماس گرفته و مشکلات مردم را به آنها منتقل می کنند تا در شوراهای آموزشی شهرستان ها و استان مطرح و پیگیری شود. .
قائد امینی گفت: مسائل و مشکلات اصلی و زیرساختی حوزه آموزش و پرورش استان را با همکاری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برای ادامه دوره ریاست جمهوری آماده کرده ایم که 98 میلیارد بوده است. برای تکمیل پروژه ها و 45 میلیارد تن برای جمع آوری بخاری های نفتی.
وی افزود: از سهمیه جذب معلم تا جذب وام برای تکمیل و ساخت پروژه ها در استان تا کنون غفلت نکرده ایم و وام ها و نیروها را عادلانه در تمام شهرستان های شهرستان حتی برای شلیل و سراگا سید توزیع کرده ایم. ما بعد از مشورت با وزارت، معلم فرستادیم.
قائد امینی افزود: امسال طرح محرومیت زدایی اجرا شده است که طی جلسات گذشته با سپاه تصمیم گرفتیم پروژه های زیادی را به سپاه واگذار کنیم تا همچنان از وام های محرومیت زدایی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است بدانید که مشکل اداره کل نوسازی مدارس استان به شدت با پیمانکاران است چرا که فقط با افراد خاصی باید قرارداد ببندند. نوسانات قیمت‌ها در بازار زیاد است و پرداخت‌ها به پیمانکاران از طریق اوراق انجام می‌شود.»
قائد امینی در پایان گفت: آموزش و پرورش نمی تواند مؤسسه هایی را برای کنکور باز کند. اگر فردی درخواست دهد و ساختمانی را معرفی کند، از آن حمایت می کنیم. از شوراها می خواهیم که جلسات بیشتری با مدیریت شهری برگزار کنند، زیرا شما نیروی کمکی هستید. بودن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید